۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۹۳۱۴
امام جمعه تبریز:

سیاست های متضاد غرب ریشه تروریسم بین المللی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه غرب در سیاست های متضاد خود منشأ تروریسم و خشونت در جهان است، گفت: تروریسم تحت حمایت برخی دولت ها تقویت و ایجاد شده است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در پانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی و دهمین جشنواره ملل، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در اوج شکوفایی مکتب لیبرالیسم و کمونیستم قد علم کرد.

وی با بیان اینکه قرن بیستم تحولات بسیاری را شاهد بودیم و جنگ جهانی اول و دوم در این قرن رخ داد، ابراز داشت:  در این قرن شاهد انقلاب‌ها و کودتاها در یک اثر گذاری محدود بودیم، اما انقلاب اسلامی ایران که رویدادی خاص و اثر گذار بود در این قرن رخ داد و نظام بین المللی و منطقه ای را تحت تأثیر گذاشت.

امام جمعه تبریز انقلاب اسلام ایران را نقطه عطف در عرصه روابط بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه غربی و نه شرقی و در شرایطی که کمونیسم بر نیمی از دنیا سیطره داشت و دین را افیون می دانست و لیبرالیسم با اعتقاد با همگامی انقلاب‌ها با سکولاریسم بر نیمه دیگر دنیا تسلط داشت، به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ظهور خود تمان مکاتب غربی را به  چالش کشاند و در شرایطی که شاهد فروپاشی کمونیسم بودیم و لیبرالیسم خود را مکتب بلامنازع می دانست و طرح پایان تاریخ را رقم زد، نظام مردم سالاری دینی را تحقق بخشید، گفت: انقلاب با ظهور خود ظلم ستیزی و حرکت‌های ظالمانه غربی را نیز به چالش کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده تأثیرگذار بین المللی مورد بازبینی قرار گیرد شاهد آن خواهیم بود که منشأ تحولات شگرف و عظیمی در حوزه های فکری و راهبری در دنیا شده است و یک نظام مردم سالار دینی را به جهان معرفی کرده است.

وی تغییر در شناخت قدرت و نظام سیاسی حاکم، تحقق مردم سالاری دینی و تحول عمیق در هنجارهای فرهنگی سیاسی و اجتماعی جهان را از نمونه تأثیرات انقلاب ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی با ظهور خود استکبار و استعمار را کنار زد و ساختار روابط قدرت را در جهان تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن با فهم منشأ مشکلات خود در منطقه، سرمایه گذاری وسیع روی رسانه‌های گروهی نمود، ادامه داد: دشمن هدف خود را در یک جو فریبکارانه تضعیف نظام اسلام قرار داده است تا از فراگیر شدن پیام الهام‌بخش انقلاب اسلامی ایران جلوگیری کند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در یک دیپلماسی عمومی و هدف قرار دادن جوانان که فارغ از مسائل سیاسی و منصفانه‌تر از سیاستمداران هستند در طی دو نامه در سال 93و 94 آنان را به مطالعه مستقیم در باره اسلام، فارغ از دستگاه‌های دیپلماسی و غربی ترغیب نمود که هدف نامه اول شناخت اسلام و نامه دوم شناخت ماهیت تروریسم بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تروریسم از سوی غرب و آمریکا ایجاد، تقویت و مورد حمایت برخی دولت‌های قرار گرفت، افزود: سیاست‌های غرب یک بام و دو هوا است و همین اسراییل نشان از تضاد غرب در سیاست‌هایش دارد و می تواند غرب را ریشه تروریسم و خشونت در جهان دانست.

وی با اشاره به تقابل نرم دشمن با انقلاب اسلامی برای ضربه به ماهیت حکومت دینی، تصریح کرد: وظیفه دوستاران نظام اسلامی و انقلاب اسلامی حمایت و شناساندن حقیقت و ماهیت انقلاب و دشمنان انقلاب است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات