۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۹۳۲۶
شجاعی خبر داد؛

رشد ۲۷ درصدی پرونده های قصور پزشكی در سال ۱۳۹۵

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال گذشته تعداد پرونده های قصور پزشكی نسبت به سال قبل از آن با رشد ۲۷.۲ درصدی مواجه بود كه ۵۶ درصد اين پرونده ها به تبرئه پزشك انجاميده است.
احمد شجاعی

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد شجاعی در نشست خبری كه به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار شد، افزود: در سال گذشته تعداد پرونده های قصور پزشكی نسبت به سال قبل از آن با رشد 2/.2 درصدی مواجه بود كه 56 درصد اين پرونده ها به تبرئه پزشك انجاميد.

وی با اشاره به بيشترين تخصص های مورد شكايت در بحث قصور پزشكي در سال گذشته تصريح كرد: در سال گذشته جراحي زنان و زايمان و نازايي با يكهزار و 157 مورد (22.7 درصد رشد)، جراحي عمومي با 976 مورد (54.7 درصد رشد)، جراحي ارتوپدی با 731 مورد (21 درصد رشد)، دندانپزشكي با 686 مورد (26.6 درصد رشد) و پزشكان عمومي با 522 مورد (42.6 درصد رشد) به ترتيب بيشترين ميزان شكايات را داشته اند.

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور كل پرونده هاي بررسي شده در سال 1395 را يك ميليون و 760 هزار و 853 مورد عنوان كرد كه نسبت به سال قبل از آن 2.1 درصد افزايش يافته است.

شجاعي افزود: در معاينات باليني تعداد كل مراجعين در سال 1395، يك ميليون و 594 هزار و 888 نفر و تعداد معاينات يك ميليون و 974 هزار و 249 مورد بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بيان اينكه بيشترين آمار معاينات در پزشكي قانوني مربوط به نزاع است گفت: در سال گذشته تعداد پرونده هاي نزاع 547 هزار و 28 مورد بود كه با وجود كاهش سه درصدي نسبت به سال قبل از آن همچنان در رتبه اول آمار معاينات باليني سازمان قرار مي گيرد. پس از نزاع معاينه مصدومان حوادث رانندگي با 333 هزار و71 نفر بيشترين آمار معاينات باليني است.

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در پايان اين نشست خبري به سئوالي در خصوص بانك هاي چشم فعال در كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون سه بانك چشم در كشور فعال و مورد تأييد هستند. بانك اول در شهر تهران است كه سال ها از فعاليت آن مي گذرد و به نيازمندان اراائه خدمت مي كند.

وي ادامه داد: از سه سال گذشته بانك چشم شيراز نيز فعال شده كه بانكي مجهز است و همچون يك قطب به نيازمندان منطقه خود پاسخ مي دهد. از دو سال قبل نيز بانك فارابي در تهران بر اساس اصول و ضوابط كار خو را آغاز كرده و مورد تأييد است.

شجاعي در مورد بانك چشم مشهد نیز تأكيد كرد: چنين بانكي در مشهد ايجاد نشده و به هيچ وجه قانوني و مورد تأييد نيست بنابراين اخبار منتشر شده در خصوص فعاليت بانك چشم مشهد كذب است./۱۳۲۳/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات