۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۹۳۶۰
تولیت آستان مقدس میثم تمار:

قدردان همراهی ملت ایران در بازسازی عتبات عالیات هستیم

حجت الاسلام الجوهر با بیان این‌که ملت ایران مشارکت کم‌نظیر تاریخی در بازسازی اعتاب مقدسه در کشور عراق داشته‌اند، گفت: قدردان این همراهی و برادری هستیم.
تولیت آستان میثم تمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خلیفه الجوهر، تولیت آستان مقدس میثم تمار در شهر کوفه امروز در دیدار با شهردار تبریز، با اشاره به قرارداد خواهرخواندگی دو شهر تبریز و کربلا، اظهار داشت: خواهری تبریز و کربلا به نقطه افتخارآمیز ارتباطات دو کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر این‌که ملت ایران مشارکت کم‌نظیر تاریخی در بازسازی اعتاب مقدسه در کشور عراق داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم عراق قدردان همراهی و برادری ایران هستند و خدماتی که ایرانیان در تقویت زیرساخت‌های آسیب‌دیده عراق ارائه داده‌اند را از یاد نخواهند برد.

حجت الاسلام الجوهر با تقدیر همراهی شهرداری تبریز در برگزاری مناسبت های مختلف مذهبی در عراق از جمله عاشورا و اربعین حسینی، گفت: باید تعامل و ارتباط میان کشورهای اسلامی به ویژه شیعیان تقویت شود، چراکه امروزه در عراق، سوریه، یمن و افغانستان شیعیان مظلوم تحت ظلم و ستم هستند.

تولیت آستان مقدس میثم تمار با اشاره به این‌که هیچ کشوری به اندازه ایران به داد کشورهای ستمدیده و مسلمان منطقه نرسیده است، تصریح کرد:  به صراحت اعلام می کنیم که اگر ایران نبود امروز داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در کربلا، نجف و بغداد حضور داشتند.

وی ادامه داد: درست است که آیت الله سیستانی فتوا دادند، ولی اگر پشتیبانی و تأمین امکانات ایران نبود، عراقی‌ها به خوبی نمی‌توانستند با دشمن وارد نبرد شوند و این حقیقت را نیز می دانیم که همه این حمایت‌ها به برکت رهبری و رهنمودهای داهیانه حضرت آیت الله  خامنه‎ای است.

همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز با اشاره به اقدامات شهرداری نخستین پایتخت جهان تشیع در کشور دوست و همسایه عراق شهرداری تبریز در سال‌های اخیر برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایفای نقش فرهنگی و خدماتی در مدیریت کربلای معلی و نجف اشرف به کار گرفته ‌است.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای مقدسه عراق، کانون فرهنگی امامان معصوم(ع) و مدفن چهره‌های درخشان جهان تشیع و اصحاب صدیق ائمه(ع) نظیر میثم تمار است؛ همین امر سبب شده ایرانیان بیشترین همت را در بازسازی عراق و مراکز مقدس این کشور داشته باشند.

نجفی با بیان این‌که مردم تبریز همواره در طول تاریخ محب اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین شیفته مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) بوده اند، خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی تبریز و کربلا، از مهمترین جلوه‌های مودت فرهنگی دو کشور است، که امیدواریم وحدت مردم، دولت و مرجعیت عراق زمینه‌ مشارکت فعال ایرانیان را فراهم کند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات