۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۹۳۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

سنین کودکی بهترین زمان برای آموزش مسائل فرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که سنین کودکی بهترین زمان برای آموزش مسائل فرهنگی است، گفت: بهتر است که مسؤولان و خانواده‌ها از همان آغاز کودکی نسبت به آموزش مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی به افراد حساس باشند.
حجت الاسلام نعمت اللهی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، با اشاره به مهم‌ترین آموزه‌های فرهنگی که باید در میان جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان وجود داشته باشد، اظهار کرد: انتقال مسائل آموزشی به نسل جوان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به صورت بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: ما باید نسبت به انتقال مسائل آموزشی و فرهنگی به نسل جوان بسیار حساس باشیم و بی‌تفاوتی نسل اول نسبت به انتقال ارزش‌های انقلابی به نسل جدید یک آسیب جدی است.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد را امری بسیار ضروری دانست و ابراز کرد: اگر انتقال ارزش‌ها در جامعه نهادینه نشود ما باید منتظر آسیب‌های جدی‌تری همچون نفوذ دشمن در کشور باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ابراز کرد: لازم است که امروز نسل اول انقلاب با بهره‌گیری از ابزار و روش‌های مختلف و به صورت کاملا هوشمندانه، اهداف و ارزش‌های انقلابی را برای نسل جدید تبیین کرده و مقصد نهایی را به آن‌ها نشان دهند.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی بهره‌گیری از اصول علمی را برای ترویج مسائل فرهنگی در جامعه بسیار موثر خواند و اظهار کرد: بهتر است که مسؤولان و خانواده‌ها از همان آغاز کودکی نسبت به آموزش مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی به افراد حساس بوده و در این راه همت بگمارند.

وی تصریح کرد: در نظرگیری برنامه‌ای مدون برای افراد در سنین نوجوانی یکی دیگر از راهکارها برای ترویج و توسعه بیشتر مسائل فرهنگی است و انتظار می‌رود همت لازم توسط مردم و مسؤولان در این راه گمارده شود.

این مقام مسؤول آموزش و پرورش را یکی دیگر از ارگان‌های تاثیرگذار در زمینه مسائل فرهنگی دانست و گفت: آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف خود همچون استفاده از متون کارآمد در کتب درسی، استفاده از مربیان توانمند و بیان قوی زمینه را برای نهادینه کردن مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی در جامعه آماده سازد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه‌ها، بسیج و هم‌چنین مساجد و هیئات مذهبی از دیگر بسترهایی است که نباید از آن غفلت کرد و باید نسبت به فعالسازی ظرفیت‌های آن تلاش کرد.

وی در پایان گفت: ما باید برای آشناسازی نسل نو با ارزش‌های انقلابی تلاش کرده و درکی درست از مسائل را به آن‌ها بدهیم و از این طریق تا حدی جلوی آسیب‌های احتمای وارده به مسائل فرهنگی از طریق دشمن را بگیریم./873/۱۰۲/ب2

 

ارسال نظرات