۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۴۰۵
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

واکنش آیت الله کعبی به اهانت به سلمان فارسی در خوزستان

نماینده خبرگان، نسبت به برخی اهانت‌ها به صحابه پیامبر سلمان فارسی در خوزستان واکنش نشان داد و گفت: توهین به صحابه پیامبر قابل پیگرد قضائی است.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به برخی اهانتها به صحابه بزرگ پیامبر سلمان فارسی در خوزستان واکنش نشان داد و گفت: توهین به صحابه بزرگ پیامبر سلمان فارسی قابل پیگرد قضائی است.

وی افزود: پذیرفته نیست که در خوزستان با حضور استاندار و سایر مسؤولان در استانداري به سلمان فارسی شخصيت بزرگ اسلام و افتخار اسلام  و شیعه و ایران که به لقب سلمان محمدی و «سلمان منا اهل البیت» مفتخر است آشکارا توهین صریح شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های شخصیتی سلمان فارسی، اظهار داشت: در عظمت سلمان فارسی ایرانی محمدی بین همه مذاهب و فرقه های اسلامی اجماع وجود دارد و بعد از شخصیت امیرمومنان علی بن ابی طالب(ع) سرآمد و قطب عرفان ومعنویت مسلمانان به شمار می رود.

وی ادامه داد: سلمان به عنوان شخصیتی پاک، زاهد، دانشمند، مجاهد و حکیم بزرگ و بلند آوازه ایرانی به عنوان نماد پیوند اسلام و ایران و عشق به اهل بیت(ع) در میان ایرانیان شناخته می شود و توهین به این ابرمرد دلاور و یار پیامبر اکرم(ص) توهین به اسلام وایران است.

آیت الله کعبی با بیان این که ایجاد تقابل موهوم بین اسلام و ایران خیانت به اسلام و ایران است، ابراز داشت: نباید اجازه داد که جریان باستان گرایی بذر کینه  و نفرت پراکنی ناسیونالیستی خود را در حد آسیب رسانی به اسلام و ایران و وحدت و انسجام اسلامی و ملی از رهگذر توهین به بزرگان اسلام ادامه دهند.

وی عنوان کرد: توهین به «سلمان محمدی» حرکتی ضد اسلامی و هتاکانه نسبت به مقدسات و بسیار پلید، سخیف، جاهلانه، کینه توزانه، ضدامنیتی و تحریک آمیز است و آن را به شدت محکوم می کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:  مسؤولان باید به سرعت، جسارت به صحابی بزرگ پیامبر«سلمان محمدی» را محکوم کرده و از این عنصر هتاک، اعلام برائت کند، همچنین دستگاه قضائی استان و دادستان محترم اهواز نیز باید در مقابله با این جسارت و هتک مقدسات اسلامی و اهانت آشکار رسیدگی قضائی داشته باشند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات