۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۰۹۴۰۷
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هنرمندان با ارائه الگوی اسلامی، مردم را از الگوهای جوامع غربی دور کنند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنرمندان با ارائه الگوی مناسب برای جامعه اسلامی و آرمانی مدنظر انقلاب اسلامی مردم را نسبت به الگوگیری از جوامع غربی دور کنند.
 نشست هم اندیشی سبک زندگی اسلامی در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسن بنیانیان صبح امروز در نشست هم اندیشی سبک زندگی اسلامی که با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی در سالن اجتماعات حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: هنر باید در اختیار فرهنگ انقلابی و اسلامی باشد و برای این امر نیازمند نگاه ویژه هنرمندان انقلابی به مبانی اصیل انقلابی هستیم.

وی افزود: اینکه برخی فرهنگ های ناپسند در جامعه از سوی افراد مختلف رواج داده می شود امری است که باید با الهام از مباحث هنری در عرصه های مختلف پاسخ داده شده و به این ترتیب زمینه برای ارتقاء سطح دانش انقلابی فراهم شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حضور هنرمندان متعهد انقلابی در میادین مختلف نشان دهنده توجه اهالی هنر به مبحث مهم فرهنگ اسلامی است، تأکید کرد: اگر برخی در مجامع عمومی رفتار ناپسند و برداشت های نادرست از برخی رفتارها دارند، باید از سوی هنرمندان و با زبان هنر واکاوی و تبیین شود.

بنیانیان به معرفی شاخصه های هنر واقعی انقلابی اسلامی پرداخت و گفت: هنر زمانی به معنای واقعی مفهوم انقلابی پیدا می کند که در زمینه های مختلف در زندگی مردم اثرگذار باشد و برای رسیدن به این هدف نیازمند تغییر نگاه هستیم.

وی با بیان این که هنرمندان باید از جامعه اسلامی الگوگیری کرده و برای جامعه اسلامی الگوسازی کنند، خاطرنشان کرد: برای ارائه الگوی مناسب برای جامعه اسلامی و آرمانی مدنظر انقلاب اسلامی باید از جامعه اسلامی الگو گرفته شود و مردم را از الگوگیری از جوامع غربی دور کنیم.

وی با بیان اینکه هنر در تمام جوانب زندگی انسان نقش دارد، افزود: هنر در بارور کردن تفکر و اندیشه آدمی نقش دارد، با زبان هنر به راحتی می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را به تصویر کشید و مردم را نسبت به آنها آگاه کرد.

بنیانیان با انتقاد از هنرمندانی که برای کسب مقام و جایگاه حاضر به فروختن هنر خود می‌شوند، تصریح کرد: در واقع هنرمندانی که برای کسب پول و مقام، زبان به چاپلوسی با گفتن شعرهایی در مدح افراد خاصی می‌گشایند هنرمندان چاپلوس بوده و این چنین هنرمندانی مایه تأسف و افسوس برای اصحاب هنر هستند.

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دغدغه‌های رهبری در امر فرهنگی کشور، بیان داشت: مقام معظم رهبری نقش هنر در جامعه را به خوبی درک می‌کنند و شاهدیم حتی در بحرانی‌ترین زمان‌ها هم اصحاب هنر را برای نظرخواهی در مورد مشکلات فرهنگی کشور دور خود جمع می‌کنند زیرا باور دارند که اساس و پایه مشکلات کشور با کار فرهنگی درست می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مردم از دانش هنری برخوردار هستند، اضافه کرد: همه انسان‌ها در درون خود بهره‌ای از هنر برده‌اند و چه بهتر که مردم از این هنر در برخورد با همسر، والدین، فرزندان، همکار، انتخاب شغل و ازدواج و همه ابعاد زندگی بهره بگیرند./936/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات