۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۰۹۴۰۹
کارشناس رسانه ملی:

مشکلات خانوادگی نتیجه بی توجهی به آموزه های دینی است

کارشناس رسانه ملی مشکلات خانوادگی را نتیجه بی توجهی به آموزه های دینی در زندگی و گرفتار شدن با مادیات دانست.
دهقان نیا سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دهقان نیا، کارشناس رسانه ملی امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد در توصیف خانواده خوشبخت، خانواده را یک کلمه طیب دانست و گفت: خانواده موهبتی الهی است که به انسان ارزانی شده تادر سایه آن عیوبش پنهان شود.

وی با اشاره به آیه 27 سوره بقره که خداوند در آن از تحکیم پیمانی که با انسان ها دارد خبر می دهد، گفت: پیمان امری دوطرفه است و این میثاق بر مراقبت از صله رحم گرفته شده که مهم ترینِ رَحِم خویشاوندان و مهم ترین خویشاوندان، همسر است.

حجت الاسلام دهقان نیا با تأکید بر اهمیت صله رحم از نگاه خداوند به موضوع طلاق اشاره کرد و افزود: درست است که خداوند به هر دلیل موجهی اجازه جدایی را می دهد اما می گوید حتی در جایی که توجیه دارد عرش الهی به لرزه در می آید و این نشان از اهتمام خداوند برای سعادت جامعه بشری در تحکیم روابط خانوادگی دارد.

وی شاخصه های انتخاب قبل از ازدواج و مهارت های بعد از ازدواج را در میان جوانان و خانواده ها مغفول دانست و ادامه داد: از آنجایی که کمترین توجه به شاخصه های الهی و معنوی صورت نمی گیرد زندگی ها با مشکل مواجه شده است.

این کارشناس حوزه قرآن و معارف عمق پیدا کردن در انتخاب را نیازمند زمان و تجربه دانست و تصریح کرد: تجربه امری است که یا باید انسان خودش کسب کند یا باید از تجربه دیگران استفاده کند و نظام انتخاب همسر در گذشته شامل انتخاب هایی همراه با تجربه و نظارت بود به همین دلیل با موفقیت و پایداری بیشتری نسبت به زندگی های امروز همراه بود..

حجت الاسلام دهقان نیا نظام جایگزین این نظام سنتی را حرکت به سمت ساختاری دانست که جوانان بتوانند از خانواده های خود به عنوان سرمایه استفاده کنند و مشاوره بگیرند چرا که مراجعه به فرد غیر متخصص اگر که قرار باشد در کنار دلسوزی ها تحمیل افکار و عقاید شخصی اتفاق بیفتد آسیب زاست.

وی افزود: پس براساس آنچه که بیان شد انتخاب همسر با محوریت نظارت خانواده و مشورت گرفتن از آنها می تواند موفقیت در زندگی مشترک را به دنبال داشته باشد که البته باید دقت شود که مشورت و نظارت خانواده ها باید با توجه به خواسته ها و شخصیت جوان ها نیز همراه باشد تا بتواند موفقیت کامل را به دنبال داشته و خانواده ها نباید تنها به صرف مادیات مانع از امر مقدس ازدواج شوند زیرا خداوند در قرآن کریم مهم ترین شاخصه ازدواج را ایمان و تقوای الهی می داند./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات