۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۰۹۴۱۶

نمایشگاه TGC فرصتی برای حضور بین الملی بازی‌های ایرانی

تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه TGC بر لزوم ارتباط تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای داخل با ناشران و تولیدکنندگان خارجی تأکید کرد.
حبیب داستانی بنیسی

حجت‌الاسلام حبیب داستانی بنیسی، مدیرعامل شرکت رسانه گستر بنیسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه tgc « Tehran Game Convention» در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: ما با ده ناشر بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در جهان ملاقات خواهیم کرد و به دنبال روزنه‌ای هستیم تا بتوانیم بازی‌هایی که با مفاهیم ارزشی ساخته می‌شود را به خارج از مرزها عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مسیری را برای عرضه محصولات فرهنگی خود در اروپا و دیگر نقاط جهان باز کنیم کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

طلبه جوان سازنده بازی‌های رایانه‌ای به مزایای برگزاری نمایشگاه tgc در ایران اشاره کرد و گفت: کار این نمایشگاه ارتباط دادن تولیدکنندگان داخلی با ناشران خارجی و همچنین تولیدکنندگان خارجی با ناشران داخلی است و در کنار آن آموزش‌های تخصصی بازی‌سازی را ارائه می‌کنند.

وی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را خوب و ارزشمند توصیف کرد و افزود: اولین کاری که می‌توان از طریق این نمایشگاه انجام داد تسهیل صادرات محصولات با محتوای ارزشی و دینی به کشورهای دیگر است و تولیدکنندگان ما تنها نباید به فکر درآمد و کسب سود باشند بلکه باید در کنار سود به صدور محتوای ارزشی و دینی هم بیندیشند.

حجت‌الاسلام داستانی بنیسی ادامه داد: اقدام دیگری که در این نمایشگاه باید صورت بگیرد این است که ناشران داخلی واردکننده محصولات خارجی از مسیر رسمی بازی‌ها را وارد بازار مصرف ایران کنند؛ زیرا در صورت قاچاق بازی‌های خارجی این بازی‌ها با قیمت غیرواقعی وارد بازار می‌شود و بازی‌های داخلی توان رقابت با بازی‌های خارجی را نخواهند داشت.

وی با بیان این که ما اگر می‌خواهیم بازی خارجی وارد بازار کشور کنیم باید بازی مجوز دار وارد کنیم و مصرف‌کننده قیمت واقعی آن را بپردازد، خاطرنشان کرد: نباید دولت در بحث انتشار بازی خارجی ورود کنند و دولت تنها باید بسترساز باشد.

تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: ارتباط تولیدکنندگان محصولات فرهنگی با ناشران خارج از کشور می‌تواند هم از نظر اقتصادی برای کشور سودآوری داشته باشد و هم از نظر فرهنگی به صدور فرهنگ ایرانی اسلامی به خارج از مرزها بینجامد./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات