۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۰۹۴۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

نقش روحانیت در بهداشت روانی جامعه بی‌بدیل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ترویج ارزش‌های اسلامی و تعمیق آموزه های دینی لازمه پیشگیری از وقوع جرائم است، گفت: نقش روحانیت در بهداشت روانی جامعه بی‌بدیل است.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در همایش فرزندان خانواده‌ای طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عدم سلامت روح و روان افراد منجر به اختلال در سلامت جسم نیز می‌شود، اظهار داشت: نقش روحانیت در بهداشت روانی جامعه بی‌بدیل است.

وی با بیان این‌که در عرصه تأمین بهداشت روانی جامعه به اندازه بهداشت جسمی مردم تلاش نشده است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت جسم در دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراکز درمانی فعالیت های گسترد‌ه‌ای صورت می‌گیرد، در سازمان تبلیغات اسلامی نیز مراکز مشاوره‌ای تاسیس شده‌ تا گام‌هایی در راستای تأمین سلامت روحی جامعه برداشته شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که تعدادی از روحانیان در مراکز درمانی و فرزندان این قشر فرهیخته در عرصه پزشکی فعال هستند، گفت: امروزه برخی از طلاب و روحانیان که ملبس نیز هستند، در عرصه پزشکی مشغول به کار می باشند که خود را خادم عرصه سلامت می‌دانند، بهره‌مندی از چنین افرادی برای تحقق بهداشت روانی و روحی جامعه اهمیتی مضاعف دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ترویج ارزش‌های اسلامی و تعمیق آموزه های دینی لازمه پیشگیری از وقوع جرائم است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و بروز برخی ناهنجاری‌های اخلاقی است.

وی با تأکید بر این‌که پیشگیری در این عرصه مهم‌تر از درمان است، گفت: تجربه ثابت کرده که بازگشت به دین می‌تواند سلامت جسمانی و روحی افراد را تضمین کند، اعتقاد داریم در حوزه آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید رصد و شناسایی صورت گیرد، چنانکه تعدادی از روستاهایی که دارای بیش‌ترین آمار آسیب‌های اجتماعی در استان بودند را مورد بررسی قرار داده ایم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که روحانیان در این روستاها استقرار یافته و مساجد را فعال‌تر کرده‌اند، گفت: نتایج حضور تبلیغی، معنوی و معرفتی روحانیان در این روستاها به صورت دقیق رصد می‌شود و خوشبختانه شاهد کاهش جرائم در این مناطق بوده‌ایم./935/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات