۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۵۳۷
امام جمعه بندپی شرقی:

فرهنگ شهادت بیمه کننده کشور در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن است

امام جمعه بندپی شرقی فرهنگ شهادت را بیمه کننده در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان بیان کرد و گفت: دستور اخیر امام خامنه ای برای آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگ از سوی همه دلسوزان و آحاد جامعه باید به سوی کار اثربخش و تمیز به ویژه در تبیین فرهنگ شهادت هدایت شود.
جلسه فرهنگی بندپی شرقی بابل جلسه فرهنگی بندپی شرقی بابل جلسه فرهنگی بندپی شرقی بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، امام جمعه بندپی شرقی امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این منطقه با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا، گفت: عزت و اقتدار و سرمایه بزرگ امنیت در کشور مدیون شهدا و خانواده های معظم آنان است، زیرا شهدا همه هستی خود را برای عزت و اقتدار ما تقدیم کردند تا اسلام و انقلاب پا برجا بماند.

وی با تأکید بر حفظ فرهنگ شهادت در جامعه، افزود: فرهنگ شهادت طلبی و ایثار باید در جامعه همچنان حیات داشته باشد، زیرا تا زمانی که این فرهنگ در جای جای جامعه ما وجود دارد، دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تشییع و تدفین سه شهید گمنام در منطقه بندپی شرقی در سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: شهرستان بابل با تقدیم بیش از 1700 شهید به عنوان پایتخت شهدای شمال کشور شناخته می شود و این برخاسته از بطن دینی و ریشه های مذهبی مردم این منطقه است.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مدون و با بهترین شکل ممکن برنامه های خوبی را در استقبال و تدفین این شهدای بزرگوار داشته باشیم.

حجت الاسلام پوررمضان با تأکید بر اینکه شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، خاطرنشان کرد: حضور پیکر مطهر شهدا برای بیداری جامعه ما و تأکید بر توجه به آرمان های اسلام و انقلاب از سوی آحاد جامعه است و بر این اساس برنامه های فرهنگی باید به گونه ای در جهت بیداری جامعه باشد.

وی فرهنگ شهادت را بیمه کننده در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان بیان کرد و گفت: دستور اخیر امام خامنه ای برای آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگ از سوی همه دلسوزان و آحاد جامعه باید جدی گرفته شود و باید  همه با خلاقیت و ابتکار در جهت حفظ فرهنگ دینی و مقابله با فرهنگ مهاجم و غیر الهی غرب تلاش کنند.

امام جمعه بندپی شرقی هدف گذاری فرهنگی را بسیار مهم در جهت مقابله با نفوذ دشمنان بیان و تصریح کرد: باید یک عزم جمعی و تلاش همه جانبه برای بستن منافذ فرهنگی در کشور صورت بگیرد و افراد صاحب فکر، ابتکار و دارای همت قوی در این عرصه وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: کار فرهنگی به صورت دستوری و در قالب چهارچوب اداری اثرگذاری آنچنانی ندارد و باید بنا به فرموده امام خامنه ای به صورت خودجوش و کاری تمیز باشد.

حجت الاسلام پوررمضان یکی از مهمترین کارکردها را در حوزه فرهنگی واکسینه کردن نسل جوان و در معرض خطر فرهنگ دشمن بیان کرد و اظهار داشت: باید به گونه ای نسل نوجوان و جوان جامعه ما با مضرات و خطرات فرهنگ غیر اسلامی و سبک زندگی غربی آشنا شوند تا به راحتی در مقابل آن نه بگویند./۱۳۱۳/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات