۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۰۹۵۴۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تزکیه نفس ویژه مبلغات سنتی

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تزکیه نفس ویژه مبلغات سنتی، هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را بصیرت افزایی دینی در حوزه حجاب و تبیین آثار تربیتی آن در جامعه ذکر کرد.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد امروز در کارگاه آموزشی تزکیه نفس ویژه مبلغات سنتی مرکز استان خراسان شمالی، اظهار کرد: این کارگاه‌ها به‌ منظور بصیرت افزایی دینی در حوزه حجاب و تبیین آثار تربیتی آن در جامعه برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: حضور بانوان در جلسات خانگی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی آثار مثبت اجتماعی و معنوی فراوانی دارد؛ اما باید توجه داشت که وجود خرافات و بدعت در این جلسات می‌تواند آسیب‌های جدی به فرهنگ دینی خانواده‌ها وارد کند؛ به همین دلیل برگزاری این جلسات زمینه‌ساز ایجاد شناخت ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها خواهد بود.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از اساتید شاخص استانی و کشوری در برگزاری این‌گونه کارگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی و آموزشی این اساتید، زمینه‌های کاهش آسیب‌های مختلف در حوزه عفاف و حجاب را فراهم کنیم.

وی تزکیه نفس را مهم‌ترین فلسفه حجاب در جامعه اسلامی خواند و افزود: بی‌شک نبود این مؤلفه مهم در زندگی امروز سبب بروز اشکالات فراوانی همچون افزایش آمار طلاق، فساد اجتماعی و فساد فردی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد تصریح کرد: برای خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی و تهدید نرم دشمنان همه مسؤول هستند؛ اما قطعاً خانواده‌ها باید در این زمینه بیشتر احساس تکلیف کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد در تابستان جاری، اظهار کرد: این برنامه‌ها از بیستم تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی اداره تبلیغات اسلامی در دو بخش کاروان‌های دین، نشاط و زندگی و بوستان‌های معرفت برگزار می‌شود، ادامه داد: در قالب برنامه اعزام کاروان‌های دین، نشاط و زندگی به روستاهای شهرستان، گروه‌های تبلیغی شامل دو تا پنج نفر از روحانیان به مناطق روستایی اعزام شده و یک روز تبلیغی را با کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: در این برنامه مواردی ازجمله آموزش احکام، مسائل دینی، کاردستی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و برنامه‌های متنوع تفریحی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات