۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۰۹۵۵۱
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی خبر داد؛

بومی سازی برنامه های اشاعه فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی استان را ضروری دانست و بر بومی‌سازی برنامه‌های نماز در این دستگاه‌ها تأکید کرد.
ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در نشست تخصصی اعضای ستاد اقامه نماز استان در منطقه آزاد ماکو از بومی‌سازی برنامه‌های نماز در استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی و رایزنی این برنامه را در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان اجرا کنیم.

وی طرح بومی‌سازی برنامه‌های نماز را طرحی خوب برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این طرح امسال به صورت آزمایشی در چند دستگاه اجرایی استان اجرا می‌شود.

برزگر ادامه داد: بر اساس این طرح ظرفیت‌های بومی برای ترویج و گسترش نماز در هر دستگاه مشخص و بر اساس آنها با دستگاه مورد نظر تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی باید اهمیت ویژه به مقوله نماز داشته باشند و راهکارهای مطلوب برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه اجرایی شود

برزگر با بیان اهمیت و آثار نماز در زندگی فردی و اجتماعی، بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه از رسالت‌های اساسی ستاد اقامه نماز است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون قدم‌های خوبی در حوزه نماز و توسعه فرهنگ آن در استان برداشته شده است.

وی اقدامات صورت گرفته در حوزه های دینی و قرآنی منطقه آزاد ماکو را خوب ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های متعددی در این منطقه و استان وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای توسعه بیشتر این فرهنگ استفاده کرد.

وی ادامه داد : دستگاه های اجرایی و مسولین تلاش کنند تا با شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها کارهای بهتری در این حوزه انجام داده شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز دراین نشست فرهنگ‌سازی برای توسعه و ترویج نماز را اقدامی ضروری و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و بیان داشت: منطقه آزاد ماکو در نهادبنه کردن فرهنگ قرآنی جزو برترین هاست و در حوزه قرآن بین مناطق آزاد رتبه اول را دارد

حسین فروزان افزود: در اجرای تمامی پروژه های عمرانی در منطقه آزاد ماکو به مقوله نماز و تجهیز نمازخانه ها توجه ویژه شده است.

در این جلسه مقرر شد در آینده‌ای نزدیک اجرای طرح بومی‌سازی در دستگاه‌های اجرایی با حضور کارشناسان ستاد اقامه نماز در استان آغاز ‌شود./936
/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات