۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۹۵۶۶
امام جمعه صیدون:

تشکیل داعش توسط آمریکا اوج تضاد با ادعای حقوق بشر است

امام جمعه صیدون با اشاره به عملکرد نظام سلطه در جهان، گفت: تشکیل داعش توسط آمریکا اوج تضاد با ادعای حقوق بشر است.
حقوق بشر

حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در قرآن کریم تقریبا همه ادیان الهی معتقد هستند که نه ظلم کنید و نه ظلم را بپذیرید.

امام جمعه صیدون افزود: در همه دوران تاریخ شاهد مستکبرانی همچون فرعونیان و نمرودیان بودیم که از مردم و ملت ها بهره کشی می کردند الان هم مستکبرانی هستند در قالب نظام سلطه که از ملت ها بهره وری می کنند.

رییس شورای فرهنگی عمومی صیدون با اشاره به رابطه نظام سلطه با هم پیمانان خود، ابراز داشت: ترامپ رییس جمهور آمریکا به طور علنی در ایام تبلیغات ریاست جمهوری این کشور می گوید که عربستان مثل گاوی است که نفت و دلار آنها را باید دوشید و بعد آنها را ذبح کرد، یعنی نظام سلطه با دوستان خود هم به طور مستکبرانه رفتار می کند.

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: در سفر اخیر ترامپ به عربستان گفته بود که با پول تسلیحاتی که از عربستان گرفتم یک سوم از وعده هایم را عملی کردم و این یعنی نظام سلطه فقط می خواهد از کشورها بهره وری کند حتی از دوستان خود مانند عربستان.

وی در رابطه با موضوع حقوق بشر، گفت: تشکیل داعش توسط آمریکا بود، همانطور که خانم کلینتون به صراحت اعتراف می کند که داعش را خودمان تأسیس کردیم و هدفشان فتنه انداختن میان جهان اسلام است و می خواهند از این اختلاف نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه صیدون خاطرنشان کرد: نظام سلطه با تأسیس گروهک های تروریستی در نظر دارد به جهان بگوید که کشور ما تروریست و ضد بشر است در حالی که کشور ما ضد تروریست و ضداستکبار جهانی است و حتی مسؤولان کشور قطر که از هم پیمانان خودشان بوده است، الان اذعان می کنند که کشور ایران یک ملت مظلوم و رنج دیده از جهت تروریست است و تنها کشوری که به صورت قدرتمند مقابل تروریست ها ایستادگی کرده، کشور ایران است.

حجت الاسلام بهمنی در پایان ابراز داشت: حقوق بشر آمریکایی به بیمارستان های مردم ستمدیده هم رحم نمی کند و بعد از حملات به غیرنظامیان می گویند که اشتباه حمله کردیم و از کشورهای مظلوم اقغانستان و عراق و غیره حتی عذ خواهی نمی کنند./9453/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات