۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۹۵۹۶
با شرکت بیش از ۴۰۰ قرآن‌آموز؛

آزمون معارف قرآن کریم در شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار شد

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مرحله شهرستانی آزمون معارف قرآن کریم در هشت شهرستان این استان با شرکت افزون بر ۴۰۰ قرآن آموز خبر داد.
آزمون قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در حاشیه آزمون معارف قرآن کریم با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این آزمون، اظهار کرد: صبح امروز پانزدهم تیرماه آزمون معارف قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار شد.

وی با اشاره به حضور و رقابت 400 قرآن آموز خواهر و برادر در این آزمون، افزود: آزمون معارف قرآن کریم در سه رشته «تفسیر قرآن»، «حفظ موضوعی و حفظ معارف» و «احادیث و سبک زندگی» برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه افرادی که بتوانند حد نصاب، نمره 70 را به دست بیاورند، جواز حضور در مرحله استانی را دریافت می‌کنند، اضافه کرد: آزمون مرحله استانی نوزدهم مردادماه جاری در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این آزمون قرآنی ارتقای معلومات دینی و آشنایی افراد با معارف قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری معارف قرآن کریم در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) و در شهرستان راز و جرگلان هم در بخش مرکزی در مؤسسه قرآنی بصیرت شهر راز و در بخش جرگلان در محل مسجدالنبی بک پولاد برگزار شد.

وی ادامه داد: آزمون سراسری معارف قرآن کریم در شهرستان اسفراین در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع)، شهرستان شیروان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و در مانه و سملقان نیز در مسجد پنج تن آل عبای شهر آشخانه، مرکز این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با اشاره به اینکه این مسابقات در شهرستان فاروج در سه مکان مهدیه، آستان مقدس امامزاده عبدالرحمان(ع) خرق و جامعه القرآن شهر تیتکانلو برگزار شد، افزود: مسابقات سراسری معارف قرآن کریم در شهرستان گرمه در نظرگاه امام علی(ع) شهر گرمه و در جاجرم نیز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر جاجرم و مؤسسه قرآنی کوثر شهر سنخواست برگزار شد.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مسابقات مفاهیم قرآن کریم در سال‌های گذشته در کنار مسابقات قرآن سازمان اوقاف برگزار می‌شد؛ اما در چند سال اخیر با تغییرات جدیدی در آیین‌نامه، مسابقات قرآن و نحوه برگزاری آن، با عنوان «مسابقات معارف» برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات