۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۰۹۶۵۰
نماینده ولی فقیه در بنیاد ۱۵ خرداد کشور:

ظرفیت‌ها و توانمندی های متفرق کشور منسجم شوند

نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اینکه هر نقطه از ایران اسلامی دارای ظرفیت‌ها و ویژگی‌های ذی‌قیمتی است، گفت: باید این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متفرق برای توسعه پایدار کشور منسجم شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن صانعی - سرپرست بنیاد ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صانعی، نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15 خرداد کشور، امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خوابگاه دانشجویی خیرساز بنیاد 15 خرداد در دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: هر کدام از مناطق کشور ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای دارند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌های ممتاز اکنون متفرق هستند، تصریح کرد: ضروری است این توان و توانمندی در راستای توسعه پایدار کشور منسجم و متحد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صانعی در ادامه اضافه کرد: رویکرد بنیاد 15 خرداد ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه در مناطق روستایی و محروم کشور است تا در این مناطق محرومیت‌زدایی شود.

به گفته وی، در این راستا تاکنون بیش از 3 هزار مدرسه روستایی، هزار خانه بهداشت و سه بیمارستان از سوی بنیاد 15 خرداد در مناطق محروم و روستایی احداث ‌شده و افزون بر این ساخت منزل مسکونی برای محرومان و احداث سد 15 خرداد دلیجان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این نهاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صانعی در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد 15 خرداد امسال و سال آینده 30 خوابگاه دانشجویی دخترانه را در قالب طرح خورشید در کشور می‌سازد، اضافه کرد: هر کدام از این خوابگاه ها ظرفیت 200 تا 250 نفر را دارند و برای ساخت هر کدام هم 70 تا 80 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی بنیاد 15 خرداد مطابق استانداردهای روز دنیا احداث‌شده و خدمات مناسبی را به دانشجویان ارائه می‌دهند، افزود: سالن ورزشی، کتابخانه و فروشگاه برخی از بخش‌هایی است که در خوابگاه‌های خیرساز بنیاد 15 خرداد اجرایی می‌شود.

محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم با اشاره به اهمیت حضور و همراهی مردم در نظام اسلامی، اظهار کرد: حضور مردم در عرصه‌های سیاسی به‌ویژه در انتخابات پرشور بوده و این مردم رسالت خود را به‌ خوبی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی بالای مردم نقش مهمی در ارتقای امنیت کشور دارد، خاطرنشان کرد: اکنون نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران یکی از بازیگران کلیدی و اصلی منطقه خاورمیانه است که این جایگاه به برکت خون شهیدان و رشادت ایثارگران حاصل شده است.

ایرانی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اداره و مدیریت امور مملکت، اضافه کرد: حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمتی است که بخش اعظم امور را به مردم واگذار کند تا مشارکت مردم در امور مختلف افزایش یابد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات