۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۹۶۷۱
نماینده رییس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت آموزش و حاکمیت توأم علم و اخلاق در دانشگاه‌ها

نماینده رییس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی با تأکید بر آموزش و حاکم بودن توأم علم و اخلاق در دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه تنها زمانی کارخانه انسان‌سازی خواهد بود که علم و اخلاق در آن حاکم باشد.
حجت الاسلام مسیح مهاجری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، نماینده رییس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی و مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خوابگاه دانشجویی خیرساز بنیاد 15 خرداد در دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: برای اینکه دانشگاه‌های ما به معنای واقعی کارخانه انسان‌سازی باشند باید دو بال علم و اخلاق را به‌ صورت توأمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون در دانشگاه‌های ما از نظر اخلاقی وضعیت مناسبی وجود ندارد و نباید خود را فریب دهیم، افزود: این در حالی است که باید در دانشگاه‌های نظام اسلامی علم و اخلاق با هم حاکم باشند.

حجت‌الاسلام مهاجری با تأکید بر اینکه لازم است درس اخلاق هم به مجموعه دروس دانشگاهی اضافه شده تا اخلاقیات به دانشگاهیان تزریق شود، اضافه کرد: اگر اخلاق به فکر انسان تزریق شود او همه جا را محضر خداوند دانسته و امور اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما به افرادی چون شهید بهشتی که علم و اخلاق را به‌ صورت توأم داشتند نیاز دارد، تصریح کرد: زمانی که شهید بهشتی را به شهادت رساندند ما شعار می‌دادیم «ایران پر از بهشتی است»؛ اما واقعیت این است که این شعار اشتباه بود و بهشتی تنها یک نفر بود و امروز ما به امثال شهید بهشتی نیازی مبرم داریم.

حجت‌الاسلام مهاجری در ادامه با اشاره به اینکه موفقیت‌های به دست آمده در کشور مرهون انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است، خاطرنشان کرد: کاری که امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد کمترین کاری بود که از دست ایشان برآمد؛ زیرا اگر زمان اجازه می‌داد و مسائلی مانند جنگ و منافقان نبودند، ایران اسلامی بسیار بیشتر از این به پیشرفت و بالندگی می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: اقدام امام خمینی(ره) کاری شبیه امام حسین(ع) بود و اگر برخی نامردی‌ها و کارشکنی‌ها نبود بدون شک کارهای بسیار بیشتری در کشور صورت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام مهاجری با تأکید بر اینکه همه مدیران و بازیگران سیاسی کشور باید اخلاق را رعایت کنند، تصریح کرد: نباید برای به دست آوردن پست و مقام تهمت بزنیم، دروغ بگوییم و اصول اسلامی را زیر پا بگذاریم.

مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: تجربه ثابت کرده بداخلاقی‌ها جواب نداده و انسان بداخلاق و بی‌اخلاق به نتیجه مطلوب نمی‌رسد که این مهم در مسائل سیاسی و مدیریتی اهمیت بیشتری دارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات