۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۰۹۶۸۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

قرآن کلام پاک و نورانی خدا و عهد با بندگانش است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: قرآن کلام پاک و نورانی خدا و عهد ایزد منان با بندگانش است، در حقیقت می‌‎توان گفت که ریسمان محکم و گنجینه الهی است.
قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در مراسم اختتامیه دومین هفته قرآن و عترت(ع) استان ایلام، اظهار کرد: اگرچه دشمنان اسلام در طول تاریخ سعی داشته مسلمانان را از تعالیم حیات‌بخش قرآن دور کنند ولی قرآن دژ مستحکم مسلمانان بوده است.

وی هدف از برگزاری دومین هفته قرآن و عترت (ع) استان ایلام را ترویج فرهنگ قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی را از اهداف برگزاری دومین هفته قرآن و عترت استان ایلام عنوان کرد و افزود: راه قرآن کریم، راهی است که پیمودن آن گمراهی ندارد و تلاش دشمنان قرآن برای فاصله دادن کلام وحی از جوامع مسلمانان بی‌نتیجه بوده و خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه قرآن معجزه پیامبر اسلام (ص) و چکیده همه کتب آسمانی است، یادآور شد: قرآن تا هیچ زمان کهنه نخواهد شد و دستوراتش جامع و تا قیام رستاخیز، پویایی، جامعیت و تازگی دارد.

محمد نیاکان با اشاره به اینکه قرآن یگانه کتابی است که در زمینه اجتماعی، علمی، تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، هنری و در همه عرصه‌هاست، گفت: دشمنان در طول تاریخ سعی کرده‌اند که با توطئه‌های فراوان مسلمانان را از قران دور کنند و آن را از متن جوامع اسلامی فاصله دهند اما قرآن کریم، انسان را به عالی‌ترین مراتب رشد و کمال هدایت می‌کند.

وی اظهار کرد: قرآن کلام پاک و نورانی خدا و عهد ایزد منان با بندگانش است در حقیقت می‌‎توان گفت که ریسمان محکم و گنجینه الهی است و درواقع رهبری دلسوز و هدایت‌کننده‌ای ترقی دهنده است که هر کس به آن متمسک شود نجات خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: دومین هفته قرآن و عترت (ع) استان ایلام با حمایت مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت تبلیغ و ترویج وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد./۸۷۹/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات