۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۹۷۲۲
امام جمعه تبریز:

جایگاه زنان بعد از انقلاب تقویت شده است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بعد از انقلاب شاهد ورود قرآن به متن جامعه و حکومت بودیم، گقت: جایگاه زنان نیز بعد از انقلاب در نظام اسلامی تقویت شد.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار بانوان فرهیخته‌ دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی  ایران قران از مهجوریت بیرون آمد و در متن حکومت و جامعه جاری شد، اظهار داشت: امروز جوانان و نوجوانان ما حافظ قرآن هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رابطه با تربیت ده میلیونی حافظان قرآن کریم در کشور، ابراز داشت: باید سهم استان خود را از این میان افزایش دهیم، باید مشاهده کنیم که سهم استان ما در تربیت این میزان حافظ چقدر است، امروز به برکت انقلاب ما شاهد تربیت حافظان و قاریان قرآن در سطح بین اللملی هستیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز دشمن از برخورد نظامی رو به برخورد نرم و تهاجم فرهنگی نموده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال تخریب جایگاه خانواده و زن در جامعه اسلامی است، امروز دشمن از طریق نرم که بی سر و صدا است به دنبال تخریب بنیان خانواده است و در این مسیر از ابزارهای گسترده رسانه‌ای بهره می برد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با ترویج بی بند و باری و فساد به دنبال تضعیف ایمان جوانان ما هستند و می خواهند در دانشگاه‌های ما دختران و پسران ارتباط نا مشروع با یکدیگر داشته باشند، باید مراقب فرزندان خود باشیم تا در بند تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن نیافتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بعد از انقلاب جایگاه بانوان در جامعه تقویت شد و زنان حضوری پر شور در جامعه پیدا کردند، امروز بانوان کشور در عرصه های ورزشی، المپیادهای علمی و موقعیت های اجتماعی موفقیت های بسیاری را کسب کردند، امروز دختران جامعه در موفقیت تحصیلی بسیار پیشرو هستند.

وی با اشاره به نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و حضور پرشور آنها در راهپیمایی ها و انتخابات، تصریح کرد: زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی‌های بسیاری داشتند، زنان ما در تربیت فرزندان خود نقش موثری ایفا کردند و امروز شاهد موفقیت‌های گوناگون فرزندان شهدا و ایثارگران هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از جمله شیوه های دشمن در تقابل با نظام اسلامی نا امید کردن جوانان به آینده کشور و نظام اسلامی است، دشمن می خواهد جوانان را نسبت به مسؤولان و ولایت فقیه بد بین کنند و در استان ما به دنبال اختلافات قومی هستند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اختلافات قومی مذهبی در کشور از میان رفت، افزود: از جمله شیوه های دشمن در تقابل نرم، ترویج مواد مخدر در میان جوانان است، متأسفانه امروز دشمن مواد مخدر را در میان دختران نیز ترویج کرده است، مصرف قلیان در میان دختران نتیجه ای جز گرایش به مواد نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به بحث اقتصادی و نبرد نرم دشمن در حوزه اقتصاد، گفت: زنان فرهیخته استان می توانند با ترویج مصرف محصولات داخلی به رونق تولید و اشتغال کمک کنند، کشور باید از شرایط اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت خارج شود./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات