۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۵۰۹۷۲۵
آیت الله علم الهدی:

وظیفه اصلی طلاب خدمت به امام زمان است

امام جمعه مشهد گفت: طلبه برای انجام وظیفه خود به رشد علمی و فکری احتیاج دارد که آن را در پایگاه حوزه علمیه فرا می گیرد و هرچه در این زمینه رشد بیشتر کند، کاربرد وجودی بیشتری در خدمت به امام زمان(عج) خواهد داشت.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پنجشنبه در دیدار جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه همدان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: اگر یک طلبه در جریان طلبگی خود به دنبال شخصیت و جایگاه فردی خود باشد، عمر طلبگی‌اش بیهوده بوده و در طلبگی بدبخت‌ترین فرد است چرا که یک طلبه باید تمام شخصیت، جایگاه و علم خود را در راه خدمت به بقیه‌الله صرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: تمام مشاغلی که ممکن است برای یک طلبه در کنار طلبگی مورد تصور باشد، مسائلی فرضی است و شغل واقعی برای یک طلبه محسوب نمی شود. یک طلبه در ابتدای حرکت طلبگی باید خود و زندگی‌اش را وقف امام زمان(عج) کند؛ اگر وقف امام زمان(عج) شدیم، اهداف، آرمان‌ها و آرزوهای شخصی دیگر برای ما موضوعیت نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طلبه برای انجام وظیفه خود به رشد علمی و فکری احتیاج دارد که آن را در پایگاه حوزه علمیه فرا می گیرد و هرچه در این زمینه رشد بیشتر کند، کاربرد وجودی بیشتری در خدمت به امام زمان(عج) خواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش اخلاص عمل در موفقیت طلاب، اظهار کرد: اخلاص برای ورود به عالم طلبگی لازم است اما نکته مهم تر حفظ این اخلاص در طول عمر طلبگی است؛ یعنی در فراز و نشیب زندگی و حوادث آن طلبه باید شخصیت مخلص خود را حفظ کند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که دو مسأله «عدم توجه به شؤونات اخلاقی» و «ثروت اندوزی» به عنوان دو سم مهلک برای جریان طلبگی شناخته می شود، تصریح کرد: طلبه‌ای که در مسائل اخلاقی احتیاط نکند، بیچاره و بی‌آبرو است و در نقطه دوم، اگر برای پول کاری کند و به دنبال جمع‌کردن پول باشد، زندگی طلبگی او بیهوده خواهد بود./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات