۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۰۹۷۴۴
با حضور بیش از ۷۰ داوطلب؛

آزمون ورودی سطح ۳ حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

آزمون ورودی سطح ۳ حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با شرکت ۷۷ داوطلب به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد برگزار شد.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آزمون ورودی سطح 3 حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با شرکت 77 داوطلب به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در بازدید از روند برگزاری این آزمون، به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر در این استان تنها یک مدرسه سطح سه در شهرکرد با عنوان مرکز تخصصی معصومیه(س) وجود دارد که اقدام به جذب طلاب خواهر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می کند.

وی با اشاره به اینکه طلاب پذیرفته شده در سطح 3 این استان در دو رشته تفسیر و علوم قرآنی و اخلاق و تربیت اسلامی مشغول به تحصیل خواهند شد، تصریح کرد: بیشتر طلاب خواهر سطح سه مرکز تخصصی معصومیه(س) به عنوان اساتید حوزه و دانشگاه، مبلغان تخصصی طرح امین در مدارس و مسؤولان حوزه های علمیه خواهر در سطح استان فعالیت می کنند و به امر مهم تبلیغ می پردازند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد در سال گذشته رتبه نخست کشوری در جذب طلاب را به خود اختصاص داد، افزود: در سال تحصیلی گذشته 9 طلبه در رشته تفسیر و علوم قرآنی، 13 نفر در رشته اخلاق و 21 نفر در رشته فقه و اصول مشغول به تحصیل بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید 30 طلبه خواهر در مقطع سطح سه حوزه در مرکز تخصصی معصومیه(س) مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: این تعداد از طلاب پس از موفقیت در آزمون ورودی و انجام مصاحبه جذب مرکز تخصصی معصومیه خواهند شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مرکز تخصصی معصومیه(س) در سال 91 با 20 طلبه آغاز به کار کرد که به حمدالله امروز در جایگاه قابل قبولی قرار دارد، تصریح کرد: به لطف الهی شاخص تأمین استاد در این استان بسیار خوب و قابل قبول است و استان چهارمحال و بختیاری جزء 6 استان برتر کشوری در این حوزه به حساب می آید.

وی در پایان راه اندازی مدارس سطح 3 در شهرستانها را جزء اولویتهای مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان بیان و تصریح کرد: اگر می خواهیم طلاب برای ادامه تحصیل در استان بمانند باید شرایط سطوح عالی را در این استان را فراهم بیاوریم و به یقین این امر از ضرورتها است./۲۰۳/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات