۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۰۹۷۶۴
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

گردهمایی فعالان برگزاری اربعین حسینی در سال ۹۶ به کار خود پایان داد

آیت الله موسوی جزایری، راجح الموسوی، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام پناهیان سخنرانان ویژه مراسم اختتامیه همایش فعالان برگزاری اربعین حسینی در سال ۹۶ بودند.
اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی فعالین برگزاری اربعین حسینی در سال 96 ظهر امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری، حجت الاسلام پناهیان، سردار حسین یکتا و سردار سعید قاسمی و با سخنرانی ویژه سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد.

در ابتدای مراسم اختتامیه این گردهمایی که با حضور صدها تن از خادمان آیین پیاده روی اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور برگزار شد، نمایندگان کارگروه های مختلف این گردهمایی به تبیین مباحث صورت گرفته در این کارگروه ها از ابتدای برگزاری همایش پرداختند.

راجح صابر عبود الموسوی، سفیر جمهوری عراق در ایران نخستین سخنران مراسم اختتامیه این همایش بود که طی سخنانی ضمن تمجید از سیاست های وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی، همبستگی ایجاد شده میان دولت ها و مردم دو کشور و نیز حمایت ایران از مظلومان جهان را عامل عصبانیت نظام سلطه از جمهوری اسلامی و وضع تحریم های گوناگون قلمداد کرد.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم ایران در زیارت اربعین طی دو سال گذشته، گفت: جمعیت زوار ایرانی این مراسم از 300 هزار نفر در دو سال گذشته به 2 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافت و باید از مسؤولان جمهوری اسلامی که این جریان را پیگیری کردند، تشکر کرد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران بعدی این مراسم بود که طی سخنانی بر لزوم تقویت کیفی و کمی مراسم پیاده روی اربعین حسینی تأکید و اظهار کرد: ما باید با تعظیم اربعین حسینی که مصداق شعائر الهی است، صلح و امنیت را به منطقه خود وارد کنیم چرا که آنچه در سال های اخیر برای منطقه ما صلح ایجاد کرده، همین مراسم پیاده روی اربعین بوده است.

سخنران پایانی این مراسم نیز آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بود که شکل گیری جبهه مقاومت را انقلاب بزرگی در منطقه دانست و به تبیین ضرورت تقویت اتحاد ایجاد شده میان دو ملت ایران و عراق پرداخت.

پس از سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، تندیس همایش فعالان اربعین حسینی از سوی این عالم دینی، حجت الاسلام پناهیان و سردار یکتا، مسؤول ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی رونمایی و سپس توسط شرکت کنندگان در این همایش امضا و برای ارسال به دفتر رهبر معظم انقلاب و نیز دفتر آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع در عراق آماده شد.

گفتنی است، تجلیل از تنی چند از اعضای خانواده شهدای مدافع حرم و شرکت در نماز سیاسی عبادی جمعه پایان بخش مراسم اختتامیه گردهمایی فعالان اربعین حسینی بود./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات