۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۰۹۷۷۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

تصویب قانون كپی رایت تا پایان امسال/ جوانان ما قدرت كسب بازارهای خارجی را دارند

صالحی امیری گفت: یكی از اصلی ترین دستگاه هایی كه به دنبال تصویب قانون كپی رایت بوده وزارت ارشاد است، از این رو با كمیسیون اقتصادی مجلس صحبت كردیم و خواستار شدیم لایحه ای كه دولت مستقیما ارسال كرده است در این زمینه رسیدگی شود و امید است موضوع قانون مالكیت معنوی یا همان منع كپی رایت در كشور تصویب شود.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سیدرضا صالحی امیری, وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار از نمایشگاه بازی های رایانه ای در جمع خبرنگاران، گفت: ما با وجود چنین نمایشگاهی احساس غرور می كنیم زیرا متشكل از تیم های جوانی است كه به خوبی در حال فعالیت هستند، این جوانی در دل خود هم خلاقیت و هم نشاط را داشته و امید را تولید می كند.

وی  در مورد بازی های رایانه ای افزود: این فضا در كشور ناشناخته است و بیشتر باید این فضا را به جامعه شناساند، زیرا از یك سو فضای اقتصادی و از سوی دیگر فضای فرهنگی و اخلاقی را شكل می دهد.

صالحی امیری یادآور شد: ما امروز با بازی با عنوان كربلا ٣ رو به رو شدیم، همچنین بازی مدافعان حرم را تبدیل به بازی كردند و این امر نشان می دهد كه اتفاقات خوبی در حال شكل گیری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وظایف وزارت ارشاد نسبت به بازی های رایانه ای، گفت: ما وظیفه داریم حمایت حقوقی، مالی و معنوی مستقیم از جوانان در این زمینه داشته باشیم، از طرفی دیگر باید هماهنگی لازم با بانك ها صورت بگیرد زیرا مهم ترین نیاز این جوانان حمایت مالی است تا جوانان ما بتوانند خلاقیت خود را به عرصه ظهور برسانند.

وی افزود: ما نیاز به ایجاد یك فضای لازم برای تولید بیشتر و اشغال بازار داخلی هستیم، امروز بازار داخلی ما عمدتا در اختیار خارجی ها است، ما باید در یك فرآیند حداقل ٥ ساله بازار داخلی به دست آوریم كه این امر شدنی است، ما در فضای داخلی تنها ١٥ درصد از بازار داخلی را در اختیار داریم، در این برنامه ٥٠ ساله ما به مرز ٥٠ درصد خواهیم رسید و آنگاه اتفاقات مهم در این عرصه شكل می گیرد.

صالحی امیری تأكید كرد: ما باید یك بستر لازم برای رقابت بازی سازان داخلی و خارجی را ایجاد كنیم، این نمایشگاه یكی از اهدافش ایجاد همین فضای رقابتی است، در حال حاضر ما شاهد بودیم كه برخی از جوانان ما بازار خارجی را بدست گرفتند و ما در آستانه ورود به بازار جهانی هستیم، یكی از بازی سازان داخلی ما اعلام كرد كه در سال پیش١٥٠ هزار دلار درآمد از بازار خارجی بدست آورده است و این نشان می دهد كه جوانان ما قدرت كسب بازارهای خارجی را دارند به شرط اینكه فضا برای آنها فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سیاست وزارت ارشاد در قبال بازی رایانه ای و قانون كپی رایت، تصریح كرد: ما به دنبال حمایت حقوقی و هم مستقیم مالی است، همچنین در تلاش برای تصاحب بازار خارجی توسط جوانان خود هستیم، درخصوص كپی رایت هم اخیرا همایش ملی مالكیت معنوی را برگزار كردیم و یكی از اصلی ترین دستگاه هایی كه به دنبال تصویب قانون كپی رایت است وزارت ارشاد است، از این رو با كمیسیون اقتصادی مجلس صحبت كردیم و خواستار شدیم لایحه ای كه دولت مستقیما ارسال كرده است، در این زمینه رسیدگی شود و امید است موضوع قانون مالكیت معنوی یا همان منع كپی رایت در كشور تصویب شود.

وی اضافه كرد: ورود ما به بازارهای جهانی در عرصه بازی های رایانه ای و كتاب و ... منوط به تصویب قانون است، اخیرا هم پیش نویسی در مورد عوارض بازی های رایانه ای توسط بنیاد ارائه شده است، قرار بر این شد كه این موضوع به دولت ارسال شود و قرار براین است كه چنانچه موضوع عوارض بازی های رایانه ای به تصویب برسد این مسیر را ادامه خواهیم داد./٨١٦/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات