۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۰۹۷۷۴

انتقاد آیت الله آل هاشم از ترویج ربا در جامعه

امام جمعه موقت تبریز با انتقاد از ترویج ربا و ربا خواری در جامعه، گفت: ربا خواری پیکار با خداست و ربا خوار به صورت خوک در عالم حشر محشور خواهد شد.
آیت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت حج و جایگاه آن در متون دینی، اظهار داشت: حج از واجبات دینی است که در صورت استطاعت باید قصد حج کرد.

وی با بیان اینکه حج در قرآن کریم نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در صورت استطاعت باید حج را به جا آورد، بنابراین اگر انسان از این واجب شرعی غفلت کند و تفریح را بر حج مقدم بدارد دنیا را مسلمان ترک نخواهد کرد، بنابراین باید به این فریضه الهی توجه کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در رابطه با حج و اهمیت آن، خاطرنشان کرد: امام صادق در این روایت دارد که تارک حج در هنگام مرگ، یهودی و نصرانی دنیا را ترک خواهد کرد و اگر دنیا به کیفر عملش مجازات نشود، کیفرش در آخرت محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان اینکه زنان و دختران جامعه ما به مسأله حجاب توجه داشته و آن را رعایت کنند، افزود: مردان باید نسبت به زنان خود غیرت نشان دهند و آنها را به حجاب توصیه کنند، بنابراین اگر زنان حجاب خود را رعایت نکنند در آخرت عذاب خود را خواهند دید و اگر همسرشان نیز سکوت  اختیار کنند آنها نیز به عذاب گرفتار خواهند شد.

آیت الله آل هاشم افزود: زنانی که محرم و نامحرم را رعایت نمی کنند و همسرانشان نیز آنها را تشویق می کنند بدانند که هر مسؤول هستند و باید از ارتکاب فعل حرام پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از ترویج امر ربا در جامعه و نزول خواری در بین مردم، تصریح کرد: ربا از آتش است و ربا خوار با خداوند پیکار می کند، شخص رباخوار که با سوءاستفاده از وضعیت بد نیازمندان، از آنها سود غیر شرعی اخذ می کنند در قیامت به شکل خوک محشور خواهند شد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بانک‌ها نیز باید متوجه باشند که قراردادهای بانکی تحت احکام شرعی بسته شود تا از ورطه ربا دور باشند، ابراز داشت: ترویج بانکداری بدون ربا و اسلامی باید با دقت و صحت انجام شود، نباید با سهل انگاری مردم و بانک شاهد ربا خواری در سیستم بانکی باشیم.

وی امر به معروف و نهی ازمنکر را حافظ سلامت اجتماعی جوامع اسلامی خواند و تأکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر از جامعه برچیده شود، شاهد سلطه دشمن و معاصی در جامعه اسلامی خواهیم بود، این فریضه دستور الهی است و برای پاکی جامعه ضرورت دارد.

آیت الله آل هاشم با تأکید بر توجه به تربیت صحیح و اسلامی فرزندان، خاطرنشان کرد: فرزندان ما آینده سازان این کشور هستند، بنابراین باید با تربیت صحیح و اسلامی آنها را در برابر تهاجم فرهنکی و نرم دشمن بیمه کنیم و اجازه ندهیم دشمن بر جوانان ما سلطه یابند.

وی با اشاره به نزدیکی هفته قلم و اصحاب قلم، گفت: قلم به قدری ارزشمند است که در قرآن به آن قسم خورده شده است، آثار قلمی علامه‌های بزرگی مانند علامه امینی، طباطبایی، جعفری و اصفهانی عامل برکت و ترویج دینداری و حفظ دین برای ما بوده است و این نشان از ارزش قلم است./۲۰۱/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات