۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۰۹۷۸۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران:

جوانان ایرانی استعداد زیادی در تولید بازی دارند/ ارائه وام کم بهره به بازی سازان

واعظی با بیان این که جوانان ایرانی استعداد زیادی در بازی سازی دارند، گفت: تلاش کرده ایم تا کاربران ایرانی برای استفاده از بازی های بومی تعرفه کمتری را پرداخت کنند.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در بازدید از نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران تهران(تی جی سی) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما حمایت فنی و مالی از بازی سازان را از وظایف خود می دانیم و از این رو در هشت ماه گذشته در حدود ٥٠ میلیارد وام كم بهره را به شركت هایی كه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرده است پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: ما امروز به بازی سازان و غرفه داران حاضر در این نمایشگاه این قول را می دهیم كه محدودیت موجود در مورد تخصیص وام به بازی های رایانه ای برداشته می شود و هر پرونده كاری كه از سوی بنیاد ملی بازی‌ها تأیید شود وام پرداخت خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأكید كرد: امروز ما شاهد بازی های قوی و موفقی در كشور هستیم، در واقع بازی های امروز در كشور ما وجود دارد كه در حدود ٧٠ كاربر در جهان دارد، بنابراین جوانان ما استعداد زیادی در بازی سازی دارند و از این رو باید حمایت لازم از آنها بشود.

واعظی یادآور شد: نمایشگاه TGC برای صنعت بازی سازی كشور مزیت های زیادی دارد، به این نحوه كه در كنار نمایشگاه تجاری رویداد، بیش از 60 کنفرانس و کلاس علمی نیز برگزار می‌شود، امید ما براین است كه این نمایشگاه گامی جدی به سوی صنعت بازی رایانه ای باشد، ما امروز باید از نظر فنی از بازی سازان حمایت كنیم و در همین راستا با دانشگاه‌ ها و مراکز پژوهشی مذاکره صورت گرفته تا امکاناتی از جمله آزمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را در اختیار بازی‌سازان قرار دهند.

وی افزود: ما نیازمندیم در بخش آموزشی نیز در دانشکده پست و مخابرات با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دوره‌هایی برگزار كنیم، امروز تعرفه ترافیک بیش از 500 سایت ایرانی که سرورشان در داخل کشور است نیم بها شده و تا دو هفته دیگر این موضوع شامل تمام سایت‌های ایرانی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بازی کلش آو کلنز، تصریح كرد: پس از فیلتر شدن این بازی وزارت ارتباطات وارد كار شد تا مشكل موجود برطرف شود، ما به دنبال ایجاد محدودیت برای مردم نیستیم تا به سراغ فیلترشكن بروند اما سعی داریم امكاناتی فراهم نماییم تا در شبکه ملی اطلاعات، وقتی بازی ایرانی در سرور ایرانی عرضه شود، مردم کشور بتوانند با سرعت و کیفیت بالا و قیمت پایین از این بازی استفاده کنند.

واعظی ابراز داشت: این نمایشگاه در شرایطی است كه بهره لازم را جوانان می برند، بنابراین هجمه ها علیه نمایشگاه TGC درست نیست و نباید با هر اتفاقی یك عده در كشور مخالفت كنند، وجود چنین هجمه هایی برای این رویداد منصفانه نیست.

وی در پایان گفت: مردم برای استفاده از بازی‌های ایرانی آنلاین نیز تعرفه ترافیک نیم‌ بها پرداخت خواهند کرد./٨١٦/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات