۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۹۷۹۰
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مسؤولان به اجرای قانون حجاب اهتمام ورزند

امام جمعه ارومیه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حجاب در جامعه یک قانون بوده و لازم است همه مسؤولان به امر حجاب در بین کارکنان خود توجه داشته باشند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد از سوی مزدوران رضاخان در ۱۴ تیرماه ۱۳۱۴، اظهار داشت: همان‌گونه که رضاخان با کشف حجاب بی‌عفتی را در ایران قانونی کرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حجاب در جامعه یک قانون بوده و لازم است همه مسؤولان به امر حجاب در بین کارکنان خود توجه داشته و آن را به عنوان یک نمره مثبت در کارنامه کارکنان در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به نقشه های آمریکا و غربی‌ها برای از بین بردن اسلام و معارف آن، افزود: یکی از نقشه‌های غربی‌ها در ایران در راستای مبارزه با اسلام، گسترش بی‌عفتی و بی‌حیایی در کشور بود که رضاخان با قانون کشف حجاب این نقشه را در ایران عملی کرد و در برابر این قانون مردم به اعتراض برخاسته و مخالفت خود را نشان دادند و ادامه این مخالفت‌ها، سرانجام در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ جمعی از علما و مردم مشهد برای نشان دادن مخالفت خود در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که رضاخان با دستور به مزدورانش همه آنان را به توپ بسته و به شهادت رساند.

وی اذعان کرد: هر آنچه امروز در ایران از بی‌عفتی و بی‌حیایی وجود دارد نتیجه اعمال رضاخان است که بدعت ناپسندی را در ایران به جا گذاشت که تا قیامت تاوانش را خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به دیدار رییس قوه قضائیه و دست‌اندرکاران آن با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبری در این دیدار فرمودند که قوه قضائیه باید نجات‌بخش حامی حق مظلوم، امیدبخش مایه امید مظلومان و آرامش‌بخش باشد و هم‌چنین باید سعی کند در جامعه قوانین را به طور صریح اجرا کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ادامه توصیه کردند که قوه قضائیه باید افرادی را به عنوان ناظر و به صورت نامحسوس به دادگستری‌ها و داسراهای کل کشور فرستاده تا آنان نحوه قضاوت قضات براساس عدالت و قانون را بررسی کرده و آن را گزارش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به سخنان رهبری در ادامه این دیدار، بیان داشت: قوه قضائیه باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور دفاع کند و اینکه چرا مسؤولان نسبت به اجرای ماده هشت قانون اساسی که مربوط به مسأله دفاع از این افراد است غافل بوده و توجهی نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: در ایران دعوت به خیر و امر به معروف وظیفه همگانی بوده و مردم نسبت به یکدیگر و مسؤولان، و مسؤولان نیز نسبت به مردم در اجرای این مسأله احساس تکلیف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: توجه همگانی به امر به معروف موجب کاهش فساد در جامعه می شود.

وی هم‌چنین با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با توجه به افزایش گرمای هوا لازم بوده و درست استفاده کردن از نعمت‌های الهی، وظیفه شرعی و ملی همه مردم است و خداوند در قرآن اسراف‌کاران را برادران شیطان معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه انسان باید در گفتار خود دقت کافی داشته باشد تا دچار آسیب‌هایی مانند بددهنی، غیبت، تهمت و ... نشود، ابراز کرد: مشکل اصلی امروز جامعه ما گرفتار شدن مردم به امر افراط و تفریط بوده و آنان باید در زندگی خود پیامبران و امامان(ع) را الگو قرار داده و میانه‌رو باشند./۲۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات