۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۰۹۸۱۶
امام جمعه شهرری:

سبک زندگی اسلامی با عمل به دستورات قرآن محقق می‌شود

امام جمعه شهرری با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، گفت: سبک زندگی اسلامی برپایه تعلیم و تربیت دینی و عمل به دستورات قرآنی محقق می‌شود.
سبک زندگی

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با بیان اینکه ایمان و معنویت دو اصل مهم در سبک زندگی اسلامی به شمار می‌رود، گفت: ایمان انسان را در برابر مشکلات صبور و مقاوم کرده و او را از استرس و تشویش دور می‌سازد.

وی انس با قرآن کریم را یکی از راه‌های تقویت ایمان دانست و اظهار داشت: قرآن کریم از انسان انتظاراتی دارد ما باید ببینیم چه مقدار از توقعات قرآن را در عرصه‌های مختلف زندگی برآورده کرده‌ایم، یکی از انتظارات قرآن کریم آن است که تنها انسان‌های پاک و طاهر می‌توانند به این کتاب مقدس دست بزنند.

حجت الاسلام شاهچراغی گوش فرا دادن به آیات الهی را از دیگر وظایف مسلمانان نسبت به قرآن کریم بیان کرد و گفت: گوش کردن به آیات الهی باید با تدبر و تفکر در آیات همراه باشد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه تلاوت قرآن سخن گفتن با خدا است، ابراز کرد: قرآن زنگار دل و قساوت قلب را از بین می‌برد. دهان مسلمان هنگام قرائت قرآن کریم نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر باطنی باید از آلودگی‌ها پاک باشد.  

وی قرآن کریم را کتاب تربیتی بشر دانست و بیان داشت: قرآن سراسر پند و موعظه است الفاظ و نصایح این کتاب آسمانی بسیار جذاب و شیرین بوده و محتوای آن هرگز کهنه و فرسوده نمی‌شود.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: قرآن کتاب زندگی است بنابراین سبک زندگی اسلامی براساس تعلیم و تربیت دینی و عمل به دستورات قرآنی محقق می‌شود./۳۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات