۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۰۹۹۰۲
امام جمعه موقت قشم:

پرداخت مالیات زیربنای اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت قشم، مالیات را زیربنای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عدالت مالیاتی به ویژه در سایه جلوگیری از فرار مالیاتی صاحبان ثروت زمینه را برای رشد و پویایی بنگاه های کوچک اقتصادی بیش از پیش فراهم می کند.
حجت الاسلام غلامي امام جمعه موقت قشم

حجت الاسلام احمدغلامي امام جمعه موقت شهرستان قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در هرمزگان، مالیات را رمز پویایی اقتصاد و زیربنای اقتصاد مقاومتی برشمرد و با تاكيد بر توجه جدی به صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: تنها 58 درصد از منابع مالی کشور از طریق مالیات تامین می شود، ارزيابي وضع موجود در مقایسه با کشورهای دارای اقتصاد پویا نامطلوب است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه مالیات، زیربنای اقتصاد مقاومتی است افزود: کشوری که با منابع فسیلی اداره شود همانند بدنی است که بجای تولید خون و خون سازی، خون را به آن تزریق می کنند.

امام جمعه موقت قشم با تاکید بر قانون مداری در وصول مالیات تصریح کرد: از کارگران و اقشار دارای درآمدهای متوسط و ضعیف در وهله نخست و قبل از پرداخت حقوق، هزینه های مالیاتی و بیمه ای کسر می شود؛ بنابراين باید مجدانه از فرار مالياتي جلوگيري شود .

حجت الاسلام غلامي، افزایش درآمدهای پایدار مالیاتی نسبت به درآمدهای نفتی را یک اقدام خوب در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به عمران آبادانی جامعه دانست و اظهارداشت باید تدابیری اندیشده شود که با رعایت عدالت اقتصادی و تکیه بر تعامل با شهروندان ضمن تحقق حقوق ملت و دولت، از فرار مالیاتی بویژه برای افراد متمکن و صاحبان ثروت جلوگیری شود.

وي تصریح کرد: کسانی که درآمد بیشتری دارند بايد در پرداخت زکات، خمس و مالیات نيز تمایل بيشتري داشته باشند، فرهنگ پرداخت خمس و زكات  و همچنين ماليات در جامعه ما نیازمند اصلاح است .

امام جمعه موقت قشم با تاکید برلزوم شفاف سازی مالیاتی، بر تحقق عدالت در فرایند وصول مالیات افزود: عدالت مالیاتی به ویژه در سایه جلوگیری از فرار مالیاتی صاحبان ثروت زمینه را برای رشد و پویایی بنگاه های کوچک اقتصادی بیش از پیش فراهم می کند.

حجت الاسلام غلامي، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، صداوسیما، فضای مجازی، تریبون های نماز جمعه، روحانیان مستقر در روستاها را برای ترویج فرهنگ مالیاتی و آگهی بخشی عموم مردم در خصوص قوانین و اهمیت موضوع مالیات از ضروریات فرآیند وصول مالیات عنوان کرد .

وي با اشاره به نقش پرداخت مالیات در پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه گفت، مدیران و کارشناسان سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان سربازان جبهه اقتصادی با مسؤولیت پذیری و دقت نظر،نقش پررنگی در توسعه همه جانبه کشور ایفا می کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات