۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۹۰۵
کارشناس دینی:

مردان به زنان عفیف و محجبه وفادارترند

حجت الاسلام هاشمی بر این باور است که زنانی که هویت دینی و عفت و حیای خود را حفظ کرده‌اند کمتر مورد خیانت قرار می گیرند.
حجت الاسلام هاشمی حجاب زن مسلمان

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به کم کاری‌ها بسیار در زمینه عفاف و حجاب و معرفی دقیق و صحیح هویت زنان، گفت: فعالیت دشمن در زمینه آسیب رساندن به هویت زنان و عفاف زدایی دشمن توفیقات بیشتری از ما داشته است، یکی از دلایل این امر این است که همیشه کار تخریبی و منفی بهتر و آسان‌تر پیش خواهد رفت تا فعالیت اصلاحی و سازندگی.

زیبایی عفاف و  حجاب و حیا جذاب‌تر از زیبایی ظاهری است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه قصد متهم سازی متولیان امور فرهنگی به کم کاری را ندارم، اظهار کرد: اما قطعا دشمن پرکاری موفقیت آمیزی در زمینه تخریب عفاف و حجاب داشته است و توانسته است از بانوان هویت زدایی بکند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که برای بانوان و دختران باید به درستی تبیین شود حجب و حیا است، هرقدر هم که زیبایی و جمال باشد ولی حیا نباشد در حقیقت جمال و زیبایی ارزشی نخواهد داشت، مکمل زیبایی‌های ظاهری زن زیبایی باطنی یا همان عفاف و حیای زن است و در حقیقت عفاف و حیا زیبایی پرجاذبه‌تری نسبت به زیبایی ظاهری است.

امام جمعه شهر قهدریجان با اشاره به جذابیت عفاف و حجاب برای مردان تصریح کرد: زنانی که هویت دینی و عفت و حیای خود را حفظ کرده‌اند کمتر مورد خیانت قرار می گیرند از سویی دیگر مردان هم نسبت به زنان بی حیا و بی حجاب کمتر احساس وفاداری و تقید به وفاداری دارند.

ارزش زنان به غلظت آرایش آنها نیست

وی با تأکید بر اینکه باید به درستی برای زنان فرهنگ سازی شود که اهمیت و ارزش آنها به غلظت آرایش و وزن زیورآلاتشان نیست، عنوان کرد: ارزش زن به حیا و حجاب و عفاف او است، اعتماد به نفس زن باید به عفت و حیا و حجابش باشد نه غلظت آرایش و زیبایی‌های ظاهری، چرا که ارزش حقیقی زن در زیبایی باطن او است.

حجت الاسلام هاشمی با انتقاد از نزول شأنیت و ارزش مادری و همسرداری در جامعه اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما مقام و منزلت مادری نزول پیدا کرده است، مادری مقامی بالا و با ارزش است و باید این جایگاه به سطح حقیقی خود بازگردد، مادری و همسرداری جایگزین خوبی می‌تواند باشد برای هویت‌های غیر حقیقی و ظاهری که غرب برای تزلزل خانواده ترویج می‌کند.

شعار برابری زن و مرد موجب نزول شأنیت زنان در غرب شده است

امام جمعه شهر قهدریجان شعار برابری زن و مرد با دیدگاه‌های غربی را موجب تنزل شأن بانوان توصیف کرد و گفت: زمانی که با شعار برابری زن و مرد، زنان تلاش کنند تا تبدیل به مردان شوند در نهایت تبدیل به یک مرد ناقص خواهند شد، اگر یک خانمی ژست مردانه بگیرد از شأنیت زنانه خود هم باز خواهد ماند و نخواهد توانست تبدیل به یک مرد شود.

وی ادامه داد: زن و مردم نسبت به یکدیگر برتری ندارند بلکه هرکدام باید سعی کنند شخصیت مخصوص به خود را داشته باشند، تلاش زنان برای تبدیل شدن به مرد حاصلی جز حال و روز زنان غربی ندارد، امروز در غرب زنان مجبور هستند شغل‌های خشن و طاقت فرسایی را به عنوان شغل خود انتخاب کنند که در شأن و منزلت یک زن نیست و پرداختن به این مشاغل از وظایف مردان است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه ذات زنان لطیف است و تشبه آنها به مردان خلاف شأنیت زن است، تصریح کرد: مردان هم نباید شباهت به زنان پیدا کنند، بلکه هرکدام باید در جایگاه و در سطح منزلت و شأنیت خود قرار گیرند و این چنین رفتارها نمی‌تواند دردی از آنها درمان کند./1304/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات