۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۹۹۰۸
از سوی دبیر بنیاد عفاف و حجاب؛

برنامه‌های هفته عفاف و حجاب خراسان شمالی تشریح شد

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته حجاب و عفاف، از مسؤولان دستگاه‌های مختلف خواست تا در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی و دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان، امروز در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در خراسان شمالی، اظهار کرد: برای این هفته برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی پیش‌بینی شده که با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی با گرامیداشت در پیش بودن 21 تیرماه و آغاز هفته عفاف و حجاب، اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های عفاف و حجاب در خراسان شمالی را برشمرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب و برگزاری آیین تجلیل از بانوان نمونه نهادها در حیطه عفاف و حجاب ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: برگزاری جشنواره حریم ماه شامل برنامه‌های مسابقه کتابخوانی شبنمی بر لطافت گل، روایتگری حادثه مسجد گوهرشاد، اجرای برنامه‌های جُنگ در تفرجگاه‌ها در قالب بازی‌های شاد کودکانه، بازی دارت زبان، منچ مذهبی و گردونه محرم و نامحرم ازجمله این برنامه‌ها است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزاری نمایشگاه پوستر حریم ماه، برگزاری نمایشگاه عرصه محصولات عفاف و حجاب از نوزدهم تیرماه تا سوم مرداد و برگزاری جشن ویژه افتتاحیه جشنواره هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان ذکر کرد.

وی برگزاری همایش مدافعان حریم خانواده در بیست و یکم تیرماه و برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه مخاطرات و تبعات سند 2030 در امر عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در هفته عفاف و حجاب برشمرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: حجاب و عفاف مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان بوده و نهادینه شدن آن جامعه را از گناه و افکار آلوده دور می‌کند.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، با بیان اینکه حجب و حیا در آداب و آموزه‌های دینی مسلمانان ریشه دارد، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است؛ به همین دلیل تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و ارتقای سلامت اجتماعی ضروری است./9314/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات