۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۰۹۹۲۹
سردار کریمیان:

برخوردهای سلبی در موضوع حجاب و عفاف مناسب نیست

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که اقدامات سلبی، اجباری و برخوردهای فیزیکی مناسب نیست، گفت: تمرکز بر فعالیت‌های اقناعی و ایجابی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ضرورت دارد.
کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف ترتیب یافت، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ایران به صورت مستقیم فرهنگ و اعتقادات دینی ملت را هدف قرار داده اند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت سلطه ناپذیری در برابر ظالمان و مستکبران همواره مورد هجمه فرهنگی دشمنان بوده است، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و ارزش های دینی وظیفه ای بر عهده همگان است، امروز تلاش دشمن نابودی هویت دینی جوامع اسلامی و فراموشی ارزش ها در جامعه است.

سردار کریمیان با بیان این‌که تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل عام فرهنگی و غارت فرهنگی همه عبارات به کار رفته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت هشدار به ملت و مسوولان بوده است، گفت: عده‌ای ناآگاهانه در برابر هجمه‌ فرهنگی دشمنان آب به آسیاب دشمن می ریزند و با اظهارات نامطلوب زمیه نفوذ را فراهم می کنند.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که عفاف و حجاب در نقطه مقابل برنامه های دشمن قرار دارد، افزود: یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم از بین بردن عفاف و حجاب است، البته در این عرصه به صراحت اعلام می کنم که با اقدامات سلبی، اجباری و برخوردهای فیزیکی مخالف هستم.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های اقناعی و ایجابی در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات لازمه اقناع مخاطبان است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که برخورد با هرگونه هنجارشکنی در جامعه لازم و ضروری است، چراکه چنین مسائلی امنیت روانی و فرهنگی جامعه را تهدید می کند.

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سپاه بر اساس وظایفی که در قانون اساسی تعریف شده است، در بحث حفظ عفاف و حجاب ورود کرده تا در راستای حفاظت از این ارزش‌ها فعالیت هایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم اینکه دشمنان هزینه‌های میلیاردی برای از بین بردن عفت و حیا و حجاب در ایران در نظر می‌گیرند؛ اما فرهنگ موضوع درجه چندم در کشورمان است.

وی غفلت متولیان فرهنگی را تسهیل کننده‌ اهداف دشمنان دانست و ادامه داد: معضلات فرهنگی در صدر مشکلات جامعه‌ است، اگر فرهنگ را اصلاح کنیم بخش زیادی از اقتصاد و مسائل اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد، در حقیقت حل مشکلات فرهنگی نیاز به عزم جدی و اراده‌ قوی دارد./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات