۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۰۹۹۳۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان تشریح کرد؛

اهم اقدامات فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان

بهشتی مسابقات قرآنی، نشست های سیاسی و سبک زندگی فاطمی، سیر مطالعاتی، خدمات کانون فرهنگی هنری به اقشار مختلف، نشست مبلغان خواهر، دوره فن خطابه و جشن ازدواج طلاب را از اهم اقدامات فرهنگی حوزه خواهران دانست.
اهم اقدامات فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان

صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ‏در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره فعالیت های این معاونت گفت: خدمات و فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در 2 بخش داخلی حوزه ها و مدارس علمیه استان و بخش عمومی جامعه و بانوان استان به صورت گسترده و در زمینه های مختلف صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: برنامه های انس با قرآن کریم ویژه طلاب در قالب برگزاری مسابقات قرآنی در طول سال انجام می شود و طلاب برگزیده بعد از طی مراحل مدرسه ای و استانی به مسابقات کشوری اعزام در قم می شوند و خوشبختانه هر ساله تعدادی از رتبه های برتر کشوری حوزه های علمیه به استان اصفهان اختصاص دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان ‏افزود: مسابقات قرآنی در بخش های تفسیر موضوعی، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی، قرائت و اخلاق برگزار می شود، شرکت دادن طلاب و اساتید در سیر مطالعاتی از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی است که امسال 30 عنوان کتاب از کتب مراجع عظام تقلید و دیگران در موضوعات اخلاقی، تفسیری، اجتماعی، مشاوره  و روانشناسی به طلاب و کارکنان معرفی شد که مسابقات سیر مطالعاتی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین در بخش های مدرسه ای و استانی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: نشست های اخلاقی طلاب به صورت هفتگی در مدارس استان برگزار می شود، نشست های سیاسی و اجتماعی هم برای آگاهی بیشتر طلاب و بصیرت افزایی پیش بینی شده است، نشست های سبک زندگی فاطمی از جمله اینگونه اقدامات بود، برای آحاد و اقشار مختلف بانوان استان اصفهان هم برنامه هایی در طول سال از سوی مدارس و تحت نظارت معاونت فرهنگی حوزه صورت می گیرد که عمدتاً برنامه های مناسبتی نظیر سالگرد پیروزی انقلاب، مراسم روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) و  احیای نیمه شعبان را شامل می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان ‏گفت: مدارس خواهران حوزه های علمیه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی و تفسیر قرآن و احکام و سایر برنامه های مذهبی و فرهنگی را برای عموم خواهران علاقمند به صورت گسترده در همه شهرهای استان برگزار می کنند، دوره تکمیلی تربیت مربی فن خطابه هم برای آشنایی بیشتر طلاب خواهر با فنون و هنر خطابه برگزار کردیم.

بهشتی ادامه داد: همچنین معاونت فرهنگی مرکز مدیریت خواهران استان اصفهان کانون فرهنگی هنری را برای مؤسسات قرآنی استان در نظر گرفته و خواهران علاقمند از اقشار مختلف و از نقاط مختلف استان برای بهره مندی از خدمات این کانون به مدارس حوزه های علمیه مراجعه می کنند و از خدمات تفسیری قرآنی و هنری و کلاس های قرآن و احکام مخصوص بانوان استفاده می کنند.

وی ابراز داشت: ما نشست بزرگ مبلغان خواهر در استان اصفهان را داریم که شامل حدود 1000 نفر از خواهران مبلغ می شود  و امسال از آیت الله حائری شیرازی برای این نشست دعوت کردیم،  همچنین مراسم جشن ازدواج طلاب خواهر حوزه های خواهران استان هر ساله با برنامه های متنوع و شاد و شکوه خوبی برگزار می شود و امسال هم از حجت الاسلام دهنوی برای سخنرانی و پاسخ به سؤالات طلاب دعوت کردیم. /869/۳۰۲/ب۱

 

 

 

 

ارسال نظرات