۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۹۵۴

آنچه در همایش روز ملی صنعت گذشت + اسامی برگزیدگان

همایش روز ملی صنعت با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از شخصیت‌های کشوری و صنعتی در سالن اجلاس سران برگزار شد.
همایش روز ملی صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش روز ملی صنعت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از شخصیت‌های کشوری و صنعتی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

براساس این گزارش، محمدرضا فیاض رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در ابتدا این مراسم با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز صنعت و معدن از سال 1376 آغاز شده است اظهار داشت: ابتکار نام‌گذاری چنین روزی در تقویم از سوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد تا حمایتی از صنایع به شمار بیاید.

وی ادامه داد: امروز پس از بیست سال دستاوردهای روز صنعت و معدن در سایه دولت یازدهم قرار گرفته است که جلوه خاصی نیز دارد، امروز دولت یازدهم در آخرین روزهای ماموریت خود قرار دارد، دولت یازدهم تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی پشت سر گذاشته و در این راه توفیقات زیادی را هم به دست آورده است.

در ادامه این مراسم نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما برای رسیدن به کشوری اقتصادی متحول نیازمند تربیت نیروی انسانی در همه سطوح، توجه به فناوری جهانی و رشد بخش صادرات هستیم، تصریح کرد: امروز توجه به سرمایه‌گذاری برای افزایش صادرات تا رسیدن به ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات صنعتی در سال ۱۴۰۴ و رسیدن به بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی لازم است و از این رو باید به بازاریابی جهانی توجه ویژه کرد.

پس از آن مراسم با وقفه‌ای همراه شد تا از واحدهای صنعتی برتر با حضور معاون اول ریاست جمهوری تقدیر به عمل آید.

سپس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سخنانی در قابل امر توسعه اقتصادی کشور و بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی می‌تواند در کار اقتصادی روابط را با دیگر کشورها تسهیل کند و دولت یازدهم تلاش کرد تعامل با دنیا را آسان کند، به این معنا که ایران صاحب تمدن بتواند در قوانین جهانی دنیا از حقوق خود استفاده کند.

وی ادامه داد: فساد باید از کشور ما ریش کن شود، زد و بند در بخش خصوصی و دولت یکی از عوامل ایجاد فساد است و این امر عاملی برای عدم پیشرفت کشور خواهد بود، از این رو تنها راه جلوگیری از فساد شفافیت قانونی و انگشت نما کردن کسانی که دنبال رانت هستند.

در ادامه این مراسم همچنین غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران سخنرانی کرد و پس از آن نیز تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده و نگرانی‌های موجود در این بخش صحبت کرد و گفت که اخذ مالیات به شیوه فعلی در کشور در 150 کشور دیگر جهان نیز در حال انجام است؛ هرچند در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.

در پایان نیز عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به موضوع مهم قاچاق در کشور افزود: با شکل‌گیری امر قاچاق در یک کشور قطعا امکان برنامه‌ریزی در صنعت از بین می‌رود، بدین ترتیب صنعت تا مرز سقوط کردن حرکت می‌کند و به همین راحتی آرامش و امنیت جامعه صنایع برهم می‌خورد، بنابراین قاچاق باید در کشور ریشه کن شود تا بنگاه‌های ما از این امر مصون بمانند.

وی در ادامه در جهت حمایت صدا و سیما از صنعتگران نیز اظهار کرد: ما می‌توانیم در بخش رسانه‌ای به صنعت کمک کنیم، برای این کار می‌توان به تبلیغ رایگان برای صنعتگران و بنگاه هایی پرداخت که اشتغال‌زایی فراوانی داشتند، در این راستا بسیاری از صنایع اعلام آمادگی کردند و در حدود 40تیزر رایکان برای شرکت‌های مختلف در حال پخش است.

لازم به ذکر است در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن‌و‌تجارت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه صنعت و معدن حضور داشتند.

اسامی برگزیدگان روز ملی صنعت، معدن و تجارت به شرح ذیل است:

ارسال نظرات