۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۰۰۰۱
کارشناس معارفی:

انس با قرآن تنها راه نجات بشریت است

استاد حوزه علمیه قم نداشتن انگیزه کافی را زمینه تضعیف انس با قرآن کریم توصیف کرد و گفت: مطالعه قرآن از ابتدایی‌ترین آیه تا آخرین آیه همراه بافهم و تدبر در مبانی آن تنها راه نجاتی است که باید در جوامع اسلامی نهادینه شود.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی محمدی امروز در سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به این که نباید در جوامع اسلامی با تمام شدن ماه رمضان زمستان قرآن کریم شروع شود، اظهار داشت: انس با قرآن در ماه مبارک رمضان باید زمینه‌ای باشد که انس با قرآن اساس ارتباط مؤمن با قرآن باشد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که انس با قرآن از منظر ثقلین حیاتی‌ترین رفتار مؤمن در مسیر بندگی است، عنوان کرد: انس با قرآن همواره با تأمل و تدبر در ثقلین با به‌صورت مؤکد سفارش شده است.

وی افزود: بهانه‌جویی در توجیه عدم توجه به قرآن در روایات ثقلین رد شده است؛ الگوی تعامل مؤمن با کتب و رسانه‌های روز نشان می‌دهد که فرصت‌های زیادی برای انس با قرآن همراه با تدبر در آن وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم نداشتن انگیزه کافی را زمینه تضعیف انس با قرآن کریم توصیف کرد و گفت: مطالعه قرآن از ابتدایی‌ترین آیه تا آخرین آیه همراه بافهم و تدبر در مبانی آن تنها راه نجاتی  است که باید در جوامع اسلامی نهادینه شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) قرآن را کتاب زندگی توصیف کرد و ابراز داشت: قرآن کریم در حال حاضر به‌عنوان کتاب زندگی عموم مردم نیست؛ چراکه اگر قرآن کتاب زندگی بندگان باشد مسیر زندگی انسان برمدار بندگی حقیقی چهارچوبی هدفمند پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی محور مبانی قرآن استوار بافته برمدار اندیشه توحید دانست و اظهار داشت: برخلاف تورات و انجیل که نسخه تحریف‌شده آن در عصر حاضر بر محور انسان استوارشده‌اند؛ تا جایی که معتقد است خداوند متعال موجودی ضعیف‌تر از انسان است و بر همین اساس داستان‌های جعل‌شده‌ای را مستند آورده است.

وی ادامه داد: فرهنگ اومانیسمی تورات و انجیل تحریف‌شده بر محوریت بزرگی و برتری نوع بشر درجوامع غرب تبلیغ‌شده است؛ این در حالی است که در تک‌تک کلمات قرآن کریم محوریت اصلی برمدار وحدانیت خداوند متعال استوارشده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که قرآن کریم فقط نباید زینت زندگی مسلمان باشد، ابراز داشت: ارتباط مستمر با قرآن کریم مقدمه شفاعت قرآن در آخرت خواهد شد؛ بر این اساس هرچند ظاهر شفاعت در آخرت است اما قرآن در دنیا از مؤمن دستگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی همراه داشتن قرآن را یکی از راه‌های ارتباط قرآن توصیف کرد و ابراز داشت: تلاوت مستمر قرآن کریم می‌تواند خود زمینه درک حقیقت قرآن شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حتی دیدن قرآن کریم عبادت است، اظهار داشت: در روایات متعددی نگاه کردن به متن قرآن عبادت شمرده‌شده است این در حالی است که حتی تعلیم قرآن می‌تواند مهریه زن مؤمنه باشد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات