۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۰۵۲
معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت:

مچ بندهای الکترونیکی حجاج، راهنمای زائران است

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: مچ بندهای الکترونیکی زائران حج تمتع شامل اطلاعاتی است که در صورت بروز مشکل، حجاج را راهنمایی می کند.
آزاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، محمد آزاد در مصاحبه با «میقات» ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره افزایش قیمت حج سال جاری اظهار داشت: امسال با تلاش بعثه و سازمان حج و زیارت هزینه های این سفر معنوی تا حدودی کاهش یافت. بالا رفتن کیفیت خیمه های عرفات، رشد عمومی قیمت اقلام در ایران و عربستان و افزایش نرخ ارز از دلایل عمده افزایش هزینه های حج تمتع امسال است. البته بانک ملی مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان به حجاجی که در این بانک ودیعه گذاشته بودند تسهیلات ارائه کرده است. هزینه های حج از ۹ میلیون و ۶۷۰هزار تومان تا ۱۳ میلیون و۷۵۰ هزارتومان متغیر است که این تفاوت قیمت در کیفیت هتل ها و نوع خدمات آن هاست.

وی ادامه داد: ارکان کاروان ها شامل مدیر و معاون کاروان، روحانی و عواملی است که کاروان را هدایت می کنند. افراد دیگری نیز در هتل ها ساکن هستند که در مدت اقامت حجاج به آن ها خدمات ارائه می کنند. ستاد مرکزی در کنار بعثه رهبری نیز عملیات حج را مدیریت می کند. در این میان ستاد بحران نیز تشکیل شده است که شرح وظایف خود را دارد و راهکارهایی ارائه می دهند تا زائران با آرامش بیشتری اعمال خود را انجام دهند.

آزاد درباره مچ بندهای الکترونیکی در حج تمتع امسال تصریح کرد: مچ بندهای الکترونیکی با همکاری سازمان حج و زیارت و وزارت دفاع تهیه شده است که راهنمای زائر است. اطلاعات محل اسکان زائر، اطلاعات شناسنامه، مسائل پزشکی و گذرنامه ای زائر در آن موجود است که در صورت بروز مشکل، اطلاعات زائر خوانده شده و او به راحتی راهنمایی می شود.

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره انتخاب افراد ستادی بیان داشت: افراد ستادی کسانی هستند که بالاترین میزان تجربه را در سال های گذشته داشته اند. به علاوه این افراد بر اساس اطلاعات به روز آموزش دیده اند. ستادی ها ۲ مرداد به عربستان اعزام می شوند و تا خروج آخرین زائر از سرزمین وحی در عربستان حضور دارند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

وی خاطر نشان کرد: هر زائر مجاز است دو جامه دان در اندازه استانداردی که به استان ها ابلاغ شده با خود حمل کند هم چنین هر زائر می تواند یک بسته ۵ کیلوگرمی را با خود به داخل هواپیما ببرد. از همه حجاج خواهشمندیم برای بهره برداری هر چه بیشتر از این سفر معنوی به نکاتی که از سوی مسئولان کاروان ها اعلام می شود توجه کنند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات