۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۰۱۶۰
مسؤول انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور:

اقتصاد مقاومتی در جامعه باید قوی باشد

مسؤول انجمن های علمی حوزه های علمیه گفت: در اقتصاد مقاومتی دچار مشکل هستیم و نتوانستیم آن را به خوبی در جامعه پیاده کنیم، اقتصاد مقاومتی در جامعه باید قوی باشد.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مهاجری، مسؤول انجمن های علمی حوزه های علمیه ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند اظهار داشت: فرهیختگان جامعه نقش بسزایی و اساسی دارند.

وی با بیان اینکه امروزه نخبگان و مردم در کشور مسؤولیت های مختلفی دارند، گفت: متاسفانه امروز در کشور نخبه سازی به خوبی انجام نشده است و در واقع ضعیف عمل کرده ایم.

مسؤول انجمن های علمی حوزه های علمیه افزود: علوم انسانی که در مراکز علمی تدریس می شود برخاسته از باورها و بنیان نظری ما نیست و متاسفانه علوم انسانی نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

حجت الاسلام مهاجری تصریح کرد: در عرصه های دینداری، اخلاق و معنویت که مربوط به بخش سنتی است آن گونه که باید موفقیتی را کسب نکرده ایم.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از مشکلات اصلی جامعه دانست و ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی دچار مشکل هستیم و نتوانستیم آن را به خوبی در جامعه پیاده کنیم، اقتصاد مقاومتی در جامعه باید قوی باشد.

مسؤول انجمن های علمی حوزه های علمیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر وضعیت اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: باید نخبگان، حوزه ها و دانشگاهیان با هم افزایی در کنار هم تلاش کنند تا شرایط بهتری از نظر اقتصادی در کشور به وجود بیاید.

حجت الاسلام مهاجری با بیان اینکه نخبگان باید تلاش بیشتری کنند، اظهار کرد: نوع سیاست ورزی که در طول تاریخ شاهد آن بوده ایم حول قشر نخبگان می چرخیده است./202/880/ب1

ارسال نظرات