۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۱۰۱۷۵
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

لزوم ساماندهی و نقش آفرینی مساجد در مقوله فرهنگ

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ساماندهی مساجد استان و نقش آفرینی آن در مقوله فرهنگ تأکید کرد.
حجت الاسلام آل هاشم، شورای فرهنگ عمومی استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه امروز کشور در دو محور فرهنگ و اقتصاد نیازمند تدبیر و عمل است، اظهار داشت: استراتژی رفتاری دشمن امروز از برخورد نظام به برخورد نرم تغییر جهت داده است.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از دفاع مقدس و ترورهای بسیار رجال سیاسی و مذهبی ایران به این نتیجه رسید که تقابل نظامی و سخت کارساز نیست، تصریح کرد: دشمن از این رو امروز تلاش می کند تا در جبهه دیگر یعنی تقابل نرم، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و نفوذ طرح خود را پیگیری کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به هشدارهای 25 ساله استان در رابطه با تقابل نرم دشمن با عباراتی چون تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و نفوذ، خاطرنشان کرد: امروز جدیدترین تهدید دشمن، تهدید در حوزه فرهنگ با بهره گیری از ابزارهای به روز رسانه‌ای و اطلاع رسانی است.

وی با تأکید بر فعال شدن شورای فرهنگ عمومی استان برای جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: ‌فعالیت‌های فرهنگی از موازی کاری و اتلاف انرژی رنج می برند، باید نهادهای فرهنگی با همگاهنگی و فعالیت در یک طرح کلی عامل تقویت و نتیجه بخشی فعالیت های یکدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری باید تحقق یابد، شورای فرهنگ عمومی استان لازم است با برنامه ریزی کلان برای پرهیز از موازی کاری دستگاه های هم به مسائل فرهنگی برسند و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمن می داند توان برخورد نظامی به ایران را ندارد و برخورد نظامی برای او پر هزینه خواهد بود، ادامه داد: بنابراین دشمن تمام توان خود را در خوزه اقتصاد و فرهنگ گذاشته است، هماهنگی دستگاه های فرهنگی، پرهیز از موازی کاری و استفاده از شیوه های به روز فرهنگی نیاز تقابل با دشمن در این حوزه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر ساماندهی مساجد به عنوان بهترین محور برای فعالیت‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: مساجد استان باید ساماندهی شوند، نباید مساجد در ساعات نماز بسته باشند و مساجد غیر فعال باید به عرصه فعالیت دینی و فرهنگی باز گردند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات