۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۰۱۸۳
حجت الاسلام مدنی مطرح کرد؛

آبروی دنیا و آخرت؛ سرمایه عظیم خانواده شهدا

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه خداوند سرمایه عظیمی نصیب خانواده شهدا کرده و آن آبروی دنیا و آخرت است، گفت: شهادت نعمتی است که نصیب هر فردی نمی‌شود.
شهید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین «قنبرعلی فیاض»، رییس شورای علمای شیعه شهرستان انجیل هرات و از شهدای عملیات تروریستی هرات افغانستان با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

دشمن از وجود شهید حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فیاض احساس ترس کرد

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) در این دیدار عنوان کرد: پدر و مادر بالاترین سرمایه زندگی انسان هستند و از دست دادن هر یک از آنان بسیار سنگین است، همچنین از دست دادن عالم بزرگواری که توانسته در فضای ملتهب منطقه‌ای مانند افغانستان تأثیرگذار باشد و محبت مردم شیعه و سنی این منطقه را جلب کند، باعث تأسف است.

حجت الاسلام مدنی تصریح کرد: شهید حجت الاسلام و المسلمین فیاض دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بودند که باعث شد دشمن از وجود این شهید والامقام احساس ترس کند و اقدام به شهادت و ترور ایشان نماید.

ایشان یادآور شد: مرگ برای همه ما قطعی است، همان طور که در آیه ۳۰ سوره زمر آمده، خداوند به پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)  می فرماید: «إِنَّک مَیِّتٌ وَ إِنهُم مَّیِّتُونَ؛ شما از دنیا می‌روید و امت شما هم از این دنیا می‌روند».

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) تأکید کرد: از دست دادن این شهید والامقام برای خانواده ایشان، مردم و همه ما جای تأسف دارد، اما از طرف دیگر باید تبریک گفت؛ مرگ می‌تواند بر اثر تصادف، بیماری و غیره باشد، اما خداوند مرگ شهید حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فیاض را به گونه‌ای قرار داد که دنیایی را متوجه کند و بنابراین جای تبریک دارد.

آبروی دنیا و آخرت؛ سرمایه عظیمی که نصیب خانواده شهدا شده است

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه همه ما در مقابل روح بزرگ این شهید بزرگوار احساس کوچکی می‌کنیم، عنوان کرد: یکی از پسران این خانواده، شهید مدافع حرم است و این خانواده هم در جبهه سوریه و هم در جبهه افغانستان دو شهید والامقام تقدیم اسلام کردند که باید تبریک گفت.

ایشان بیان داشت: خداوند سرمایه عظیمی نصیب خانواده شهدا کرده است و آن آبروی دنیا و آخرت است؛ شهید «حسین فیاض» که سال ۹۳ در سوریه به عنوان مدافع حرم به شهادت رسیده، برای خداوند و دفاع از حریم اهل بیت(علیهم‌السلام) به شهادت بوده است که دارای اجر عظیمی است.

داغ دیدن در این دنیا همانند شهادت دارای مقام بالایی است/ شهادت؛ نعمتی که نصیب هر فردی نمی‌شود

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با اشاره به واقعه کربلا و نهضت عاشورا یادآور شد: حر بن یزید ریاحی همراه با پسر خویش در واقعه کربلا حضور داشتند و ابتدا پسر را به جنگ با یزیدیان فرستادند تا داغ پسر ببینند و سپس خود به میدان نبرد رفتند و به شهادت رسیدند؛ داغ دیدن در این دنیا همانند شهادت دارای مقام بالایی است و امید است خداوند بالاترین اجر و صبر را به خانواده شهدا بدهد.

حجت الاسلام مدنی اظهار امیدواری کرد که مرگ همه ما شهادت در راه خداوند و دفاع از مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) باشد و افزودند: شهادت نعمتی است که نصیب هر فردی نمی‌شود.

دنیای کفر مانع آرامش دنیای اسلام می‌شود

ایشان در ادامه اظهار داشت: ما تصور می‌کردیم که با پیروزی انقلاب اسلامی، فضای جامعه آرام می‌شود و امتحانات آسان می‌شود و کشتار به پایان می‌رسد، در حالیکه بعد از انقلاب اسلامی، مسائل مختلفی از جمله گنبد، کردستان و هشت سال دفاع مقدس پیش آمد.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با بیان اینکه امتحانات خداوند متعال همواره وجود دارد و انسان‌ها هر روز به نحوی امتحان می‌شوند، تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر مردم شریف افغانستان به ویژه شیعیان متحمل رنج‌های فراوانی شدند، اما در این میدان با همت بلند به مبارزه پرداختند.

حجت الاسلام مدنی بیان داشت: دنیای کفر می‌خواهد که دنیای اسلام آرام نگیرد، زیرا اگر دنیای اسلام آرام بگیرد، رشد می‌کند و آنها باز می‌مانند، به همین خاطر دنیای اسلام همواره در معرض جنگ و کشتار بوده است تا ثروت مردم این منطقه به تاراج برده شود.

ایشان با اشاره به منابع طبیعی غنی کشور افغانستان، عنوان کرد: کشور افغانستان از نظر منابع طبیعی جزء کشورهای ثروتمند است، اما مردم این کشور همواره در فقر و جنگ و درگیری بودند و دشمنان با ناآرام کردن این کشور، اجازه بهره برداری از این منابع را به مردم شریف افغانستان ندادند.

امروز آل‌سعود با آتش‌افروزی همه منطقه را گرفتار کرده است

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) در پایان به جنایت‌های آل سعود اشاره و تأکید کرد: امروز آل‌سعود با آتش‌افروزی همه منطقه را گرفتار کرده است و امید است که به یاری خداوند و تلاش آزادی خواهان جهان، سفره تروریست‌ها از همه جای دنیا جمع شود و مقدمه ظهور حضرت ولیّ عصر(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) فراهم شود.

گفتنی است؛ شهید حجت الاسلام و المسلمین فیاض یکی از علمای برجسته افغانستان بود که در پی انفجار تروریستی مسجد جامع شهر هرات افغانستان در تاریخ ۱۶ خردادماه سال جاری به همراه جمعی از مردم این منطقه به شهادت رسید./968/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات