۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۱۰۱۸۵
آیت‌الله مهمان‌نواز:

دشمنان به دنبال ریشه‌کنی فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی هستند

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان سعی دارند با ایجاد گسست بین نسل‌ها، تیشه به ریشه فرهنگ‌های اصیل ایرانی و اسلامی ما بزنند.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با پهلوانان و ورزشکاران ورزش‌های زورخانه‌ای استان، اظهار کرد: این ورزشکاران همواره به مولای متقیان اقتدا می‌کنند که این موضوع ارزش زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در ورزش زورخانه‌ای یاد خدا و اولیاء الهی همیشه طنین‌انداز بوده و با ذکر علی (ع) که خود عبادت است ورزشکاران به ورزش خود ادامه می‌دهند که این خود یک ارزش بسیار والایی است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دارای ارزش است، خطاب به فعالان این عرصه تصریح کرد: جوان‌ها را به گودهای سنتی سنت ساز و معنویت ساز هدایت کنید.

وی اضافه کرد: فضاسازی و تأثیرگذاری میدان‌ها و گودهای زورخانه بیشتر از دیگر میدان‌ها ورزشی است؛ زیرا این ورزش سنتی، ورزشی است که حاشیه‌ای جز معنویت ندارد.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیشکسوتان عرصه ورزش‌های پهلوانی حتماً این سنت حسنه را به جوانان انتقال دهند؛ چراکه دشمنان سعی دارند با ایجاد گسست بین نسل‌ها، تیشه به ریشه فرهنگ‌های اصیل ایرانی و اسلامی ما بزنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: همه ورزشکاران و پهلوانان باید از زیربناهای فرهنگی ملی و دینی این مرزوبوم دفاع کرده و با انتقال تجربیات خود به نوجوانان نسبت به نهادینه کردن آن همت کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان در حال نشر هرزگی در همه جوانب رفتاری و کرداری نوجوانان و جوانان ما هستند و ورزش زورخانه‌ای با تأسی به معنویات و توکل به خداوند می‌تواند به آن‌ها پایان دهد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه فرد هنگامی‌که وارد زورخانه می‌شود با شنیدن ذکر خدا و اولیاء احساس حضور در مسجد را در خود احساس می‌کند، یک ارزش والا و ستودنی است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات