۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۱۰۲۱۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

وقف، مهم ترین عامل در رفع محرومیت جامعه است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ وقف برای رفع محرومیت و کمک به ارتقای برخی فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه، گفت: باید با هدایت نیت واقفان این مهم را در جامعه نهادینه ساخت.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: فرهنگ وقف نقش بسزایی در رفع محرومیت دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در عرصه های مختلفی همچون حوزه، خانه های عالم، مساجد و اجرای برنامه های دینی و فرهنگی حضور و نقش آفرینی واقفان احساس می شود، افزود: باید واقفان را به سمت این نیازها هدایت کرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه در این راستا اقدامات مؤثری داشته است و امید است شاهد رونق فعالیت های این نهاد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مناطق روستایی از حضور و فعالیت مبلغان محروم هستند، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این مناطق با آن روبرو می باشند نبود خانه عالم و مسجد است.

حجت الاسلام میناپور به ظرفیت تبلیغی مبلغان اشاره و عنوان کرد: با فراهم کردن زمینه لازم باید حضور مبلغان در مناطق تبلیغی پر رنگ شود.

وی با اشاره به نقش تبلیغی مبلغان، خاطرنشان کرد: این قشر با نهادینه سازی و احیای فرهنگ وقت می توانند در این راستا نقش آفرینی و نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه و حوزه هدایت کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان راه احیای فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید را نیازمند بیان آثار و برکات وقف و بازگو کردن آثار دنیوی و اخروی وقف عنوان کرد و گفت: در اینجا نقش مبلغان چشمگیر است./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات