۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۰۲۶۱

چند خبرکوتاه از خوزستان

کاهش ساعات کار ادارات در خوزستان، اعزام دانش آموزان خوزستانی به مسابقات قرآنی کشور، برگزاری مسابقه قرآن و عفاف در اسلام آباد کارون و ۱۵۳۵ نفر روز تبلیغ به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد سلیمان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، تداوم گرمای هوا و افزایش شدت شرجی ساعات کار ادارات خوزستان برای سومین بار در دو هفته اخیر تغییر یافت.

براین اساس اداره کل مدیریت بحران استانداری اعلام کرد با توجه به پیش بینی وقوع دمای بالا و به درخواست شرکت برق منطقه ای و بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، زمان اتمام کار کلیه ادارات و بانک ها و مراکز آموزشی و دستگاه های اجرایی استان (به جز مراکز خدماتی و عملیاتی و درمانی و آتش نشانی) مورخ های 19 تا 21 تیر ساعت 13می باشد.

شایان ذکر است، هفته گذشته از 12 تا 14 تیرماه تغییر ساعات کار ادارات در خوزستان صورت گرفت و در آغاز این هفته نیز شاهد چنین مسأله ای بودیم که با تداوم گرما تصمیم بر آن شد که تا آخر هفته ساعات کار ادارات کاهش پیدا کند.

اعزام دانش آموزان خوزستانی به مسابقات قرآنی کشور

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: نخستین گروه از دانش ‌آموزان راه ‌یافته به مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش ‌آموزی 20 تیرماه اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: این مسابقات به میزبانی اردبیل در بخش دانش‌آموزان پسر برگزار می‌شود. این دانش‌ آموزان در رشته‌ های نهج‌ البلاغه، تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام از 20 تا 23 تیرماه به رقابت می‌ پردازند.

بلاسم گفت: نخستین گروه اعزامی دانش‌آموزان دختر نیز از 24 تا 28 تیرماه به اردبیل برای شرکت در مسابقات بخش غیرآوایی کشوری اعزام خواهند شد.

برگزاری مسابقه قرآن و عفاف در اسلام آباد کارون

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالایمان به مناسبت هفته عفاف و حجاب مسابقه فرهنگی ویژه بانوان برگزار می‌کند.

این مسابقه در محورهای نقاشی، طراحی، کاریکاتور، شعر، دلنوشته، کاردستی، انشاء و خلاقیت در هر زمینه هنری با موضوع حجاب و عفاف برگزار می ‌شود.

مهلت ارسال اثر به مؤسسه قرآنی نورالایمان به نشانی اسلام آباد شرقی خیابان 3 پلاک 45 از 17 تا 19 تیرماه است.

براساس این گزارش، همایش عفاف و حجاب چهارشنبه 21 تیرماه برگزار خواهد شد. آثار رسیده به مؤسسه در نمایشگاهی با همین نام به نمایش گذاشته می‌ شود و به بهترین و زیباترین آثار جوایزی تعلق می‌ گیرد.

1535 نفر روز تبلیغ بمناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد سلیمان

حجت ‌الاسلام علی قندعلی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجد سلیمان با اعلام این خبر افزود: در ماه مبارک رمضان 1535نفر روز تبلیغ توسط مبلغان و مبلغات بومی، مستقر و اعزامی با هدف اشاعه فرهنگ دینی در این شهرستان انجام شده است.

حجت الاسلام قندعلی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان 57 مبلغ و مبلغه به مساجد و روستاهای شهرستان مسجدسلیمان اعزام شده‌اند که از این تعداد 11نفر از طریق دفتر تبلیغات اسلامی قم و 46 نفر از طریق سامانه سجام اعزام شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجد سلیمان تصریح کرد: این مبلغان و مبلغات با برگزاری جلسات تفسیر قرآن، آموزش قرآن، برگزاری کلاس‌های احکام، عقاید و رفع شبهات دینی، برپایی اقامه نماز جماعت، گفتمان دینی و حلقه‌های معرفت به خدمت رسانی مشغول بودند./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات