۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۲۶۵
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

جوانان را بر اساس عقل و فطرت نسبت به مسأله حجاب آگاه کنیم‏

حجت الاسلام ابطحی ناآگاهی و جهل افراد نسبت به مزایای حجاب و مضرات بی حجابی را عامل مهم عدم رعایت پوشش اسلامی از سوی برخی زنان دانست.
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی

حجت الاسلام سید مهدی ابطحی ‏در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره دلایل بدحجابی و عدم رعایت پوشش کامل اسلامی و با اشاره به نظرات مختلف علما و اندیشمندان و کیفیت های متفاوت کارهای فرهنگی در این خصوص، در پاسخ به ارائه بهترین راهکار برای مقابله با پدیده بدحجابی در کشور گفت: راهکارها و طرح های فرهنگی مختلفی از سوی افراد متخصص برای این امر در زمان ها و برهه های مختلف ارائه شده  و حجم کار زیادی هم در طی سال های متمادی صورت گرفته است، همه ما وظیفه داریم تا برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف در کشور تلاش کنیم و با بی حجابی و بدحجابی مبارزه کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان‏ ‏افزود: آنچه که هم از منظر فکری به نظر می رسد و هم بر اساس تجربه کاری به آن رسیده ام اینست که بسیاری از افراد بدحجاب اطلاعات کافی از فواید حجاب و عفاف و مضرات بی حجابی ندارند، یعنی جهل افراد نقش بسیار مهمی در عدم رعایت الگوی پوشش اسلامی در آن ها دارد.

زنان حجاب را مصونیت بدانند و حصر به حساب نیاورند

حجت الاسلام ابطحی تصریح کرد: اگر زنان ارزش و قدر حجاب را بدانند و با همه منافع آن آشنا باشند و در نتیجه رعایت حجاب را نوعی محدودیت و حصر برای خود تلقی نکنند و بلکه عفاف و حجاب را نوعی مصونیت برای خود به حساب بیاورند، آن وقت حجاب را رعایت خواهند کرد، لازمه درک ارزش حجاب از سوی اقشار مختلف مردم آگاهی از منافع مهم حجاب و ضررهای فراوان بی حجابی است.

وی‏ با اشاره به فطرت الهی انسان ها و اینکه هر انسانی همواره از ضرر گریزان است، گفت: در واقع هیچ انسانی دوست ندارد بی عفت باشد و همه افراد میل به با عفت بودن دارند، هیچ زنی در اصل خود بی حیایی را دوست ندارد، حتی گاهی می بینیم افرادی هم که مرتکب اعمال منافی عفت شده اند و در زمینه عفت و حیا لغزش هایی داشته اند وقتی به عنوان افراد بی عفت و بی حیا مورد خطاب قرار می گیرند ناراحت می شوند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: بنابراین باید از هر طریقی که می توانیم و بسته به شرایط جامعه و افراد مختلف سعی کنیم تا زنان جامعه خود را از منافع حجاب آگاه کنیم، من مطمئنم مردم ما مردمی هستند که گرایش و فطرت آن ها به سمت عفت و حیاست و به حجاب کامل اسلامی متمایل خواهند شد.

جهل سبب گرایش به احساسات غیرمنطقی

حجت الاسلام ابطحی ابراز داشت: همه دستورات الهی بر اساس فطرت الهی ابلاغ شده اند و حفظ حجاب و عفاف برای زنان و دختران هم بر اساس فطرت انسان و حکیم بودن خداوند و آفرینش انسان ها بر زنان واجب شده است، اگر جهل در زمینه حجاب را برطرف کنیم و جوانان را بر اساس عقل و فطرتشان راهنمایی کنیم آنها هم از برخی احساسات باطل و زودگذر غیرمنطقی دور می‌شوند و با خواست خود به حجاب اسلامی متمایل می شوند.

وی بیان داشت: مرحوم استاد شهید مطهری کتاب «مسأله حجاب» را برای آگاهی بخشی و بررسی علمی حجاب و عفاف نوشت، در آن زمان که این کتاب نوشته شد در زمان حکومت پهلوی بودیم و بی حجابی در شهرها رواج داشت و زنان از سوی حکومت وقت به بی حجابی و بی حیایی تشویق می شدند.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در آن زمان چون تعالیم اسلامی درباره حجاب محدود بود بسیاری از جوانان اصلاً اطلاعاتی درباره فلسفه حکم حجاب نداشتند و سخنرانی ها و کتاب های استاد مطهری بسیار در این خصوص راهگشا بودند، الان هم علمایی نظیر آیت الله مهدوی به صورت جدی در این زمینه فعال هستند و منافع حجاب را برای مردم به صورت کاملاً عقلی و همچنین منطبق بر آیات قرآن و روایات اسلامی و در قالب جزوه ها و سخنرانی های خود بیان می کنند.

حجت الاسلام ابطحی اظهار داشت: از سوی دیگر در کنار بیان فواید و منافع حجاب باید مضرات بی حجابی و ترویج بی حیایی و بی عفتی را هم برای مردم تبیین کنیم و جوانان را نسبت به نقشه های شوم دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده ها از طریق به فساد کشاندن زنان آگاه کنیم.

وی اثرات سوء بدحجابی در جامعه و عدم رعایت عفاف را تنها منحصر به زنان ندانست و تأکید کرد: دشمن در بحث ترویج بی حیایی و بی عفتی برای مردان ما هم نقشه دارد و می خواهد تا مردان مسلمان انسان هایی لاابالی باشند تا بتوانند بر آن ها تسلط داشته باشند، بنابراین باید فواید و مضرات حجاب به صورت عقلی و روشمند در بین آحاد جامعه از زن و مرد بخ خوبی و با روش های مناسب تبیین و تبلیغ شود تا نقشه های دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان و مردم ایران ناکام بماند و بتوانیم با آگاه سازی و بهره گیری از عقل و علم در این جنگ نرم پیروز میدان باشیم، در غیر اینصورت آثار سوء بدحجابی گریبان همه اقشار جامعه را خواهد گرفت. /869/ت۳۰۲/س

 

 

ارسال نظرات