۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۱۰۲۹۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مطرح کرد؛

کمبود مسجد و نمازخانه در خراسان شمالی

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه به‌طورکلی در این استان مسجد و نمازخانه به میزان لازم وجود ندارد، گفت: کمبود مسجد و نمازخانه در ایام نوروز و تابستان و با حضور زائران رضوی و مسافران بیشتر به چشم می‌آید.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، با بیان اینکه در ایام تابستان نماز جماعت مغرب و عشاء در پارک‌ها، اماکن تفریحی و بوستان‌های استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: با وجود این کمبود مسجد و نمازخانه در تابستان در خراسان شمالی نمود و ظهور بیشتری دارد.

وی افزود: افزون بر کمبود مسجد و نمازخانه در خراسان شمالی عدم تجهیز نمازخانه‌ها به وسایل سرمایشی هم یکی از دلایلی است که مردم از برگزاری نماز ظهر و عصر در بوستان‌ها استقبال نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: با توجه به اینکه بعد از پایان ماه مبارک رمضان حجم مسافرت‌ها افزایش یافته است، مردم و مسافران به دلیل خنک بودن هوا نماز مغرب و عشاء را در بوستان‌های استان برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: اما به دلیل مسقف نبودن نمازخانه‌ها وعدم تجهیز نمازخانه‌ها به وسایل سرمایشی نماز ظهر و عصر برگزار نمی‌شود که رفع این مشکل همت متولیان امر را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام احمدی فر با تأکید بر اینکه به‌طورکلی در خراسان شمالی مسجد و نمازخانه به میزان لازم وجود ندارد، تصریح کرد: کمبود مسجد و نمازخانه در ایام نوروز و تابستان که حجم وسیعی از زائران حرم مطهر امام رضا (ع) و مسافران را شاهد هستیم نمود و ظهور بیشتری پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فریضه نماز صبح، خاطرنشان کرد: احیا فریضه نماز صبح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب هم است که به‌عنوان یک امر ملزم در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار داشت: ازجمله اقداماتی که در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ احیای فریضه نماز صبح در مساجد استان انجام گرفته است می‌توان به اقداماتی نظیر تشویق ائمه جماعات و خادمان مساجد و انجام کارهای تبلیغی و ترویجی اشاره کرد.

وی افزود: متأسفانه با تمام اقداماتی که در این زمینه انجام گرفته است تقریباً از 70 مسجدی که نماز جماعت مغرب و عشاء در آن برگزار می‌شود تنها حدود 35 مسجد در برپایی نماز صبح فعال هستند و در آن نماز صبح با جماعت برگزار می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری نماز به جماعت و نماز اول وقت از افضل اعمال و ضامن سلامت جامعه بوده و اثرات معنوی زیادی به همراه دارد و اقامه نماز هم سبب رشد معنوی جامعه و کاهش آسیب‌ها و انحرافات در جامعه می‌شود؛ ازاین‌رو باید به این فریضه الهی بیش از پیش توجه شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات