۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۱۰۳۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی مانع تأثیرپذیری مخاطبان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اجرای برنامه‌های مناسب و کیفی در دهه کرامت، گفت: متأسفانه موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی مانع از جذب و تأثیرپذیری مخاطبان می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی که به مناسبت در پیش بودن دهه کرامت برگزار شد، بر برگزاری کیفی و مناسب برنامه‌های این ایام تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی درواقع امین مردم هستند، ادامه داد: این افراد باید امانتی که بر عهده آنها گذاشته شده را به درستی حفاظت کرده و رسالت خود را به‌خوبی انجام دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، اظهار کرد: بنا به فرموده این امام همام امین خیانت نمی‌کند؛ ازاین‌رو باید در انتخاب امین دقت شود و نباید از خائن به‌عنوان امین استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر امناء و افراد امین در رأس کارها قرار بگیرند خللی در کارها ایجاد نشده و امور سامان می‌یابد؛ از این‌رو باید افرادی بر مسند کارها قرار گیرند که امانت‌دار بوده و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان، تصریح کرد: در برگزاری مراسم فرهنگی موازی کاری صورت نگیرد تا بهره‌برداری بیشتری حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اجرای برنامه‌های مناسب و کیفی در دهه کرامت، گفت: متأسفانه موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی مانع از جذب و تأثیرپذیری مخاطبان می‌شود.

وی گفت: لازم است برنامه‌های دهه کرامت به‌صورت آبرومندانه و با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شود تا اثرگذاری این مناسبت بیشتر باشد.

گفتنی است، دهه اول ماه ذی‌القعده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (ع) هم‌زمان شده به‌عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

بر این اساس امسال برنامه‌های دهه کرامت از یکم ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا (ع) در ایران و 15 کشور دنیا برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات