۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۱۰۳۲۳

تأکید مدیران حوزه علمیه کرمانشاه بر اهمیت حفظ حجاب

مدیران حوزه های علمیه استان کرمانشاه حجاب را جزء دستورات الهی دانسته و نسبت به حفظ آن تأکید کردند.
مدیران حوزه

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب با اشاره به اینکه حجاب مقدمه عفاف است ابراز داشت: حجاب سپر آفتهای مختلفی است که بی حجابی به بار می آورد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تصریح کرد: اشیاء ارزشمند و جواهرات را از دسترس عموم دور نگه می دارند تا محفوظ بماند بدون حجاب نیز چیزی از حریم خصوصی افراد باقی نمی ماند.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: باید مردم و جامعه را نسبت به هجمه های دشمنان آگاه کرد، در این دو دهه اخیر دشمن تقریبا همه توان خود را در تهاجم فرهنگی قرار داده است.

وی ادامه داد: پس از آگاهی رساندن و بصیرت افزایی مقابله به مثل لازم است، هر ویروس و میکروبی را با ضدش دفع می کنند باید کار فرهنگی روز به روز گسترده تر شود.

حجت الاسلام عطایی بیان داشت: نسل جوان دنبال جذابیت و خودنمایی است بنابراین در ابتدا باید شیرینی های فرهنگ اسلامی را با لطافت به جوانان چشانید.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تاکید کرد: باید به جوانان مسؤولیت های مختلف به ویژه در امور فرهنگی اعطا کرد تا کارآمدی خویش را احساس کند تا بدین گونه جلوه کند.

این مسؤول گفت: اگر جوان طرد شده و به او بی توجهی کرد قطعا با لباس و موی سر و بی حجابی و حتی با اعتیاد خودنمایی می کند که این به جامعه و تداوم انقلاب آسیب می رساند.

زنان با حجاب بزرگترین معلمان اخلاق و پاکی و فضیلت در جامعه هستند

حجت الاسلام مجید بنی عامریان مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان داشت: پوشش زن به نص متون دینی و عقلی عفاف او است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر ابراز داشت: عفاف بانوان خدمتی به سلامت اخلاق جامعه است، دختران و زنان شایسته با آراستن خویش به پوشش اسلامی دستورات الهی را اجرا کنند، زنان با حجاب بزرگترین معلمان اخلاق و پاکی و فضیلت در جامعه هستند.

وی در ادامه افزود: زنان با حجاب جسم خود را ارزشمند تر از آن می دانند که اجازه دهند هر چشمی از آن بهره برد بر مسند والای فضیلت نشسته اند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حجاب عفاف و شخصیت و متانت زن را نمودار کرده و او را همچون مرواریدی گرانبها دربر می گیرد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در پایان گفت: پوشش، سپری در برابر رهزنان گوهر عفاف است و جامعه را از فساد حفظ کرده و به زندگی گرمی می بخشد و همچنین پاکی و پاکدامنی را به ارمغان می آورد.

حفظ حجاب از سوی بانوان جهاد در راه خدا است

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب بیان داشت: مساله حجاب به منزله منزوی کردن زن نیست این برداشت کاملا غلط است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: عده ای درصدد هستند که تفکر حجاب و منزوی شدن زنان در جامعه را مطرح کنند این تفکر غلط و انحرافی از سوی غرب و دشمنان اسلام است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: زنان با حجاب و پوشش اسلامی، از نگاه های زهر آلود شیاطین در امان مانده و افزون بر حفظ عفت آنها، غیرت مردانشان نیز حفظ می شود.

وی در ادامه افزود: جایگاه امن خانواده با حفظ حجاب و عفت همواره شاداب مانده و جایگاه اسلام در خانواده ها حفظ می شود.

این مسوول اظهار داشت: حفظ حجاب از سوی بانوان جهاد در راه خدا بوده و جامعه را از فساد و بی بندوباری مصون می دارد.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان مطرح کرد: امید است بانوان و زنان با رعایت حجاب اسلامی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) از اسلام و انقلاب در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کنند.

بی حجابی زنگ خطری برای بقای اسلام است

حجت الاسلام سید سیف الله موسوی مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ابراز داشت: زنان با رعایت حجاب می توانند نفوذ فساد و بی بندوباری را در جامعه غیرممکن کرده و از آسیبهای اجتماعی پیشگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب بیان داشت: امروز دشمنان انقلاب با ترویج بی حجابی دژ محکم عفاف را هدف قرار داده و درصدد اشاعه بی غیرتی در جامعه هستند.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی که حجاب و عفت در جامعه تضعیف و یا از بین رود قطعا اسلام با خطرات جدی مواجه خواهد شد بنابراین بی حجابی که امروز در بسیاری از شهرها رواج یافته زنگ خطری به مسوولان و بقای انقلاب است.

استاد حوزه علمیه در پایان تاکید کرد: شهدا در جهت حفظ اسلام خون خود را نثار کردند تا بی حجابی و بی عفتی در جامعه رواج پیدا نکند بنابراین باید قدر مجاهدت این عزیزان را با رعایت موازین دینی و الهی دانسته و مکتب آنها را تداوم بخشید./300/857/ب1

ارسال نظرات