۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۳۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هزینه و مصرف وزارت‌خانه‌های دولت سر به فلک می‌زند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دانه درشت‌ها در کشور مالیات نمی‌دهند، گفت: امروز شاهد آن هستیم که هزینه و مصرف وزارت‌خانه‌های دولت سر به فلک می‌زند و پول‌ها را هزینه ولخرجی‌های زیادی می‌کنند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در ديدار سرپرست و كاركنان اداره كل امور مالياتی خراسان جنوبی اظهار داشت: بشر با حفظ تمام بخش‌ها و ارزش‌های شخصی و خصوصی ناچار به زندگی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که اشخاص در دامن جامعه زندگی و فعالیت می‌کنند، گفت: امکانات و امنیت در جامعه شخصی نیست و شخص درآمد و تولید خود را در چرخه جامعه به دست می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بخش قابل توجهی از امورات جامعه به مالیات برمی‌گردد که آن هم باید برای جامعه هزینه شود تا جامعه نسبت به گذشته پویا و فعال‌تر باشد و زمینه‌های تولید و درآمد در بخش خصوصی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مسأله مالیات یک مسأله معقول است، تصریح کرد: باید جلوی خام فروشی معادن و نفت گرفته شود و این مواد نفتی و معدنی را برای نسل‌های آینده نیز نگهداری کنیم و نیازهای جامعه را از طریق مالیات برطرف شود.

وی ادامه داد: باید هر سال خام فروشی‌ها کم و جلوی برخی از خام فروشی‌های معادن نیز گرفته شود و مالیات را جایگزین این خام فروشی‌ها کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گوییم مالیات باید جایگزین نفت شود یک حرف منطقی و درست است اما در صحنه میدانی وقتی که صدای کاسب، کارخانه‌دار و شرکت‌دار در می‌آید و وقتی که کالای قاچاق خارجی که مشابه آن در داخل است وارد می‌شود و کسب و کار خوابیده و درآمد وجود ندارد چطور می‌توان از این افراد مالیات گرفت؟ در این شرایط که برخی درآمد ندارند آیا می‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه برخی در جامعه از وجود رکود گلایه‌مند هستند و می‌گویند درآمد وجود ندارد، اظهار کرد: با این ضعف مدیریتی که در کشور وجود دارد چطور می‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد؟

وی با بیان اینکه دانه درشت‌ها در کشور مالیات نمی‌دهند و از دادن مالیات فرار می‌کنند، افزود: اکثر مالیات‌هایی که گرفته می‌شود از همین اقشار پایین جامعه است، کاسبی که در مغازه خود مشتری ندارد چطور می‌تواند مالیات زیادی بدهد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل چطور می‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد؟ از سرمایه‌گذاری که هیچ گونه حمایتی از وی نمی‌شود تا کاری ایجاد کند چطور می‌توان مالیات گرفت؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: با این شرایطی که در جامعه وجود دارد نمی‌توان مالیات را جایگزین نفت و مواد خام کرد، باید راه‌های درآمد مردم حساب شده و روشن باشد.

وی با بیان اینکه باید کارخانه‌ها رونق بگیرد و از سرمایه‌گذار حمایت صورت بگیرد تا بتوان از آن‌ها مالیات نیز اخذ کرد، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که هزینه و مصرف وزارت‌خانه‌های دولت سر به فلک می‌زند و پول‌ها را هزینه ولخرجی‌های زیادی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوی نیز تقویت شود، گفت: آن‌هایی که مالیات نمی‌دهند همان دانه درشت‌ها و کسانی هستند که حقوق‌های نجومی و آنچنانی را دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: زاویه اقتصادی را باید مقاومتی کنیم که در جامعه قابل بقا باشد تا دشمن طمع نکند، مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر تقویت اقتصاد مقاومتی دارند./۲۰۲/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات