۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۰۴۴۳
امام جمعه اسلام آباد غرب:

طلاب در ارتقای اخلاق و انسانیت خود کوشا باشند

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه طلاب باید در ارتقای اخلاق و انسانیت خود کوشا باشند، گفت: انسان اگر نفس خود را اصلاح کند و نیت پاک و الهی داشته باشد خداوند نیز استاد اخلاق خوب را سر راهش می گذارد.
امام جمعه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طلاب مدرسه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب پیش از ظهر امروز با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در جمع طلاب جدیدالورود این شهرستان، ابراز داشت: همه طلاب نیازمند فراگیری اخلاق و بهره گیری از اندرزهای اساتید اخلاق هستند.

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین(ع)، تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمودند هر کسی عالم و حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند هلاک می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای درس بخواند اما استاد اخلاق نداشته باشد، نفس او نیز رشد یافته و قدرتمند خواهد شد، صرفا حضور در حوزه علمیه به معنای دریافت تایید از امام زمان(عج) نبوده بلکه باید برای جلب رضای خداوند متعال نفس خود را نیز تربیت کرد.

حجت الاسلام محمدی پور تأکید کرد: هر طلبه باید تحت نظر استاد اخلاق نفس خود را تزکیه کند در غیر اینصورت علم و دانش آدمی را مغرور و متکبر می سازد.

امام جمعه اسلام آباد غرب یادآور شد: یک طلبه باید آنقدر تلاش کند تا اکثر اخلاقیات و صفات بد و منفی او از بین برود، باید مراقب بود که گرفتار نااهلان و خودنمایی نشویم.

این مسؤول مطرح کرد: درس اخلاقی که انسان را بی حال و کسل کند و از درس دور کند غلط است، باید از چنین فضایی دوری کرد و گول نااهلان را نخورد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: انسان اگر نفس خود را اصلاح کند و نیت پاک و الهی داشته باشد خداوند نیز استاد اخلاق خوب را سر راهش می گذارد.

حجت الاسلام محمدی پور در پایان بیان داشت: ما می توانیم با فراگیری علم و اخلاق، انسان واقعی باشیم، بنابراین باید در ارتقای انسانیت خود کوشا باشیم./857/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات