۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۱۰۵۲۱

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

دیدار با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح مفتاح الجنه، برگزاری دومین جشنواره کریمه آل الله در باغگلان میناب و وقف زميني به ارزش تقريبي ٣،٥ ميليارد ريال در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی الهیاری مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه طرح مفتاح الجنه با هدف برقراری ارتباط نزدیک مسؤولان با ایتام ، نیازمندان و رفع مشکلات اساسی آنان مرتفع شود ، اجرا می شود گفت: ایجاد حس همدلی در بین اقشار مختلف جامعه، ایجاد روحیه عاطفی در میان افراد خانواده، جذب کمک های خیران برای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان افزود: طی این دیدارها بالغ بر 215 میلیون ریال کمک برای تامین مسکن دو خانواده یتیم ، تعمیر مسکن یک خانواده نیازمند، خرید یک دستگاه یخچال، خرید دو دستگاه کولر گازی توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار به این خانوارهای نیازمند اهدا شده است.

وی با اشاره به 282 واحد مسکن مددجویی در سال 96 در حال ساخت داریم ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی این خانواده ها مسکن فسرده و یا نداشتن سرپناه مناسب که بیشتر آنان به دنبال کسب کار و شغل مهاجرت در حاشیه نشین شهر ساکن شدند و شرایط بسیار دشوار زندگی می کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه هزینه های تامین معیشت زندگی در شهر بیشتر از روستا است تصریح کرد: کمیته امداد تلاش دارد با راهکار مناسب مددجویانی که تمایل دارند آنان را به روستا  منتقل و ساخت مسکن مناسب و فرصت کار به مددجویان و فرزندان را فراهم کند.

الهیاری با تاکید بر اینکه دیدار مسؤولان و مدیران با خانواده های ایتام و نیازمند موجب دلگرمی خانواده ها و تسکین مشکلات آنان خواهد شد گفت: خیران و بازاریان می توانند با مراجعه به کمیته امداد از خانواده های نیازمند دیدار و با  مشارکت نقدی و غیر نقدی موجب شادی این آنان شوند.

در بازدید برای هرخانواده بن خرید مواد غذایی به ارزش دو میلیون ریال اهدا شد.

تلاش امداد برای جذب بیشتر مشارکت های مردمی 

مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان همچنین گفت: در ماه مبارک رمضان خیر و برکات خیلی خوبی برای خانواده های تحت حمایت رقم خورد و همچنین با اجرای برنامه های تلویزیونی از جمله ماه عسل علاوه بر جذب حامی برای تعداد زیادی از ایتام، میزان مشارکت مردم نیکوکار افزایش یافت.

مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به بازده بالای کاری در فضای آرام و دوستانه افزود: در مسائل کلی امداد باید همه مشارکت داشته و همه کارکنان در معرفی اهداف و خدمات امداد تلاش کنند.

الهیاری تلفن گویای 3288 را به عنوان یک ابزار پرداخت الکترونیکی معرفی کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد: هر همکار به عنوان محور یک کمپین عمل کرده و باید از مشارکت همه امداد گران از بستر فضای مجازی بیشتر در جهت توسعه مشارکت های آحاد مردم استفاده کنیم.

الهیاری در پایان گفت: برای اشتغال اعتبار خوبی تدارک دیده شده که از اقشار نیازمند مردم حمایت خواهد کرد. 

وی افزود: الزامات بودجه ابلاغ شده سند فعالیت در امداد همین بودجه بوده که طبق دستور العمل باید با دقت انجام شود، به افزون صندوق قرض الحسنه کار ویژه کمیته امداد فرصتی مناسب برای توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه است.

دومین جشنواره کریمه آل الله در باغگلان میناب برگزار می شود

همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، آیین اختتامیه دومین جشنواره کریمه آل الله به همت کانون فرهنگی هنری فرقان در روستای باغگلان شهرستان میناب برگزار می شود.

در این آیین که هشتم مرداد ماه سال جاری با حضور خدام آستان مقدس رضوی در مسجد سیدالشهدا روستای باغگلان بخش بنذرک برگزار می شود، از برترین های این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
فراخوان دومین جشنواره کریمه آل الله اردیبهشت ماه سال جاری در رشته های نویسندگی، کتابخوانی و نشریه دیواری منتشر شد.
 
کارگاه های آموزشی رشته های نویسندگی ویژه سنین 9 تا 18 سال با موضع «زهرا کوچولو می خواهد به حرم حضرت معصومه(س) برود» زیر نظر سرکار خانم خدیجه یداللهی و نشریه دیواری با مدیریت علیرضا اوژند از 25 مرداد به مدت سه روز در کانون فرقان برگزار می شود.

مسابقه استانی کتابخوانی نقش و رسالت زن از جلد دوم بیانات حضرت آیت الله خامنه ای نیز 25 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

بازدید مسؤول و کارشناسان دارالقرآن الکریم هرمزگان از خانه های قرآنی بندرخمیر

ناصر جعفرزاده مسؤول، خدیجه شهسواری کارشناس آموزش و دادالله رستمی کارشناس موسسات قرآنی دارالقران الکریم هرمزگان با سفر به شهرستان بندرخمیر، از خانه های قرآنی این شهرستان بازدید و ضمن ارزیابی عملکرد، برنامه های پیش روی این مراکز قرآنی را مورد بررسی قرار دادند.

جعفرزاده در جریان بازدید از خانه قرآن بنی اعظم کهورستان بندرخمیر که کارشناسان قرآنی تبلیغات اسلامی این شهرستان نیز حضور داشتند با مسئول این خانه قرآن دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های قرآنی این خانه قرآن قرار گرفت.

در ادامه این بازدید، سمیه حاجی زاده مسئول خانه قرآنی بنی اعظم ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در این خانه قرآنی گفت: آموزش های قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ نونهالان برگزار می‌شود.

وی افزود: خانه قرآنی بنی اعظم از سال ۹۳ فعالیت خود را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهره گیری از آموزه های قرآنی آغاز و درطول سال، اموزش هایی را در زمینه های یادشده در سنین مختلف برگزار می‌کند.

مسؤول دارالقرآن الکریم هرمزگان همچنین از خانه قرآنی مسجدالنبی به مدیر مسؤولی جعفرزاده بازدید کرد، درحال حاضر ۱۰۰ قرآن آموز در این خانه قرآنی مشغول به فراگیری آموزش در زمینه روخوانی، روانخوانی، حفظ خردسالان و مفاهیم قرآنی هستند.

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «نسیم عفت» در محله سجاد میناب

معصومه علیزاده، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری علی بن الحسین(ع) محله سجاد شهر میناب از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «نسیم عفت» در این کانون خبر داد و گفت: این جشنواره در گستره استانی و در پنج رشته فرهنگی هنری برگزار می شود.

وی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی هنری «نسیم عفت» در رشته های نقاشی، طراحی، شعر، عکاسی و فیلم 100 ثانیه ای با تلفن همراه با محوریت عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
 

مسؤول کانون فرهنگی هنری علی بن الحسین(ع) محله سجاد شهر میناب آخرین مهلت ارسال آثار را 21 تیرماه جاری اعلام کرد و افزود: آثار برگزیده 25 تیرماه توسط هیات داوران جشنواره معرفی و طی آیینی از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل می آید.
 
علیزاده، برپایی نمایشگاه «پرستوی حجاب»، همایش «نقش حجاب و عفاف در استحکام خانواده»، اکران فیلم های سینمایی با محوریت عفاف و حجاب، راه اندازی اتلیه عکس کودک با موضوع «من حجاب را دوست دارم»، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان هرمزگان و توزیع بسته های فرهنگی و لوازم التحریر با موضوع عفاف و حجاب را از دیگر برنامه های این کانون ذکر کرد.
 
وی اضافه کرد: نمایشگاه «پرستوی حجاب» از 21 تا 25 تیر ماه جاری در حسینیه لب رودخانه شهر میناب میزبان علاقه مندان خواهد بود.
 
گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری علی بن الحسین(ع) مسجد امام سجاد(ع) محله سجاد شهرستان میناب به عنوان کانون تخصصی عفاف و حجاب فعالیت می کند.

بازديد از جامعه القرآن مسجد ناصري بندرعباس

مديركل اوقاف و امورخيريه استان هرمزگان در اجراي بازرسي از اداره اوقاف و امور خيريه بندرعباس از مجموعه جامعه القرآن مسجد ناصري واقع در ضلع شرقي چهارراه بلوكي بازدید كرد.

حسين غله باني دبير ستاد بازرسي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان هرمزگان گفت: يكي از اهداف بازرسي هاي مورد نظر بازديد ميداني از حوزه فعاليت ادارات در واحد هاي بقاع متبركه، موقوفات و اماكن قرآني است.

وي افزود: در اجراي بازرسي و ارزيابي عملكرد اوقاف و امور خيريه بندرعباس، حجت الاسلام گرايلي مديركل به همراه حجت الاسلام رنجبر مسؤول حوزه قرآني اداره كل و حجت الاسلام حيدري كارشناس فرهنگي اوقاف بندرعباس ضمن بازديد از مسجد ناصري واقع در چهارراه بلوكي از مجموعه جامعه القرآن آن مسجد بازديد و در ديدار با مسؤول موسسه مذكور گفت: در سال با جذب بالغ بر ٣٠٠ نفر از نونهال و استفاده از اساتيد مبرز قرآني در طول اقدام به آموزش روخواني و حفظ قرآن كريم مي کنیم.

دبير ستاد بازرسي اداره كل اوقاف گفت: در اين ديدار ضمن آشنايي بيشتر مديركل اوقاف با اين مجموعه قول مساعد داد تا نسبت به رفع موانع موجود اقدام کند.

لازم به ذكر است كه اين مجموعه با همكاري ١٠ نفر از اساتيد قرآني بصورت تمام وقت از شنبه تا چهار شنبه مشغول به فعاليت قرآني مي باشند

زميني به ارزش تقريبي ٣،٥ميليارد ريال در بندرعباس وقف شد

يك قطعه زمين به متراژ ٢٧٨،٥ متر مربع واقع در شهرك سجاديه بندرعباس وقف ساخت ساختماني جهت نگهداري ايتام و بي سرپرستان شد.

حجت الاسلام مصطفي آزادي رييس اوقاف و امور خيريه شهرستان بندرعباس با اشاره به ترويج فرهنگ وقف و تمايل مردم به انجام اين خير ماندگار (وقف) گفت:
 پس از حضور ٤ نفر از خريداران، سازندگان و واقفين در اداره اوقاف و امور خيريه بندرعباس يك قطعه زمين به متراژ ٢٧٨،٥ متر مربع با ارزش تقريبي بيش از سه ميليارد ريال وقف كمك به نگهداري ايتام، سالمندان و ساير نيازمندان شهر وقف شد.

رييس اوقاف و امور خيريه بندرعباس افزود: با توجه به ترويج سنت حسنه وقف و همراه مردم در جهت رفع نياز و كاستي هاي جامعه افزود از ابتداي سال ٩٦ تا كنون ٢١ مورد وقف جديد با نيات مختلف در حوزه اوقاف بندرعباس انجام شده است./303/851/ب1

ارسال نظرات