۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۱۰۵۳۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا مطرح کرد؛

​بدحجابی شروع یک مسابقه کاذب در تجمل گرایی

​ کارشناس مسائل دینی با بیان این که حجاب باعث می شود گوهر زیبایی فرد مصون بماند و مورد تعرض هوسرانان قرار نگیرد، گفت: بانوی باحجاب خود را فضای کالا شدن دور می کند.
حجاب اجتماعی

رضوان رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با بیان این که حجاب به معنای پوششی است که انسان را از دید نامحرم حفظ کند، گفت: مقصود از عفاف یعنی پرهیز و کنترل کردن خود در ارتباط با نامحرم مثل صحبت کردن با نامحرم در حد ضرورت و با آداب خاص خود یعنی صدا را نازک نکند.

وی با اشاره به این که حجاب فقط پوشانیدن بدن نیست بلکه نوع خاصی از پوشش است که بتواند آثار مورد نظر از پوشش را برآورده سازد، ابراز داشت: همانگونه که زن باید سرتاپایش را بپوشاند، نوع پوشش باید تنگ و چسبان نباشد، رنگ انتخاب شده محرک نباشد و علاوه برآن نوع حرف زدن، نوع راه رفتن زن و تمام حرکات و سکنات یک بانو جزء حجاب او به شمار می آید.

رحیمی در ادامه افزود: در دین مبین اسلام، آیاتی از قرآن در سوره مبارکه نور و احزاب پیرامون حجاب صادر شده است، از جمله اینکه خداوند در آیه 59 سوره مبارکه احزاب می فرماید "پیغمبر به زنان خود و دختران خود و زنان مؤمن سفارش کن حجاب خود را کامل حفظ کنند  تا به عنوان زن عفیف و پاکدامن شناخته شوند و از نظر هوس بازان در امان باشند".

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) با بیان آیه 32 سوره احزاب که می فرماید" موقع سخن گفتن صدای خود را نازک نکنید زیرا کسی که قلبش بیمار است و آلوده به هوا و هوس در ارتباط نا مشروع با شما طمع می کند" گفت: در روایات نیز سفارش فراوانی به حجاب و عفاف شده است تا جایی که زهرای اطهر (س) فرمودند "بهترین بانوان کسی است که مردان را کمتر ببیند و مردان نیز او را کمتر ببینند" .

وی با بیان این که حجاب باعث می شود گوهر زیبایی فرد مصون بماند و مورد تعرض هوسرانان قرار نگیرد و نگاه به زن نگاه کالایی نشود، اظهار داشت: حجاب، زنان را از مسابقه در تجملات و به رخ کشیدن زیبایی ها باز می دارد و آرامش روانی خاصی برای فرد ایجاد میکند و در جامعه افراد دچار ناراحتی های روانی و فکری حاصل از بی حجابی نخواهند شد.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان در ادامه بیان داشت: حجاب هم مختص به زنان است هم مردان و مردان هم باید از پوشیدن لباس هایی که باعث تحریک زنان در جامعه می شود از جمله لباس های تنگ، پیراهن های آستین کوتاه خودداری کنند و طبق فرمایش قرآن در سوره نور ، چشمان خود را فرو گیرند و به نامحرم به صورت خیره خیره نگاه نکنند .

رحیمی با بیان این که دشمن به خوبی دریافته است که در صورتی می تواند نیروی عظیم انسانی که در راه تولید و اشتغال و پیشبرد اهداف عالی اسلام بسیار مفید هستند را از کار بیندازد که آن ها را سرگرم هوس بازی کند و با مسائل جنسی سرگرم نماید، گفت: دشمن همان کاری را که در آندلس نمود و توانست به راحتی این کشور اسلامی را از اسلام جدا سازد در ایران نیز شروع کرده، لذا بیش از 200 شبکه فارسی زبان را برای اشاعه فحشاء به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جوامع اسلامی به کار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) شهر ورزنه چادر را حجاب برتر دانست و ابراز داشت: آنچه اسلام از حجاب می خواهد صرف پوشش نیست چون در دوران جاهلیت نیز انسان ها پوشش داشتند مثل لباس بلند و روسری  الا اینکه روسری خود را جوری می بستند که از زیرگلو و سینه آن ها پیدا بود.

وی ادامه داد: اسلام حجاب را آورد، یعنی پوشش روسری به گونه ای باشد که سینه ها را بپوشاند و اگر هدف از حجاب پوشش گوهر زیبایی زن باشد این کار به جز با چادر میسر نیست و مانتو نمی تواند اهداف حجاب را برآورده سازد و زن را از جلوه داده شدن در مقابل نامحرم حفظ نماید پس حجاب واقعی و برتر چادر می باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که برای حفظ حجاب در ادارات و دستگاه ها باید فرهنگ سازی کرد، گفت: کارمندانی که فلسفه حجاب را نمی دانند و آموزشی در زمینه با حجاب بودن و آثار مفید حجاب داشتن و آثار مخرب بی حجابی ندیده اند با بخشنامه نمی توان با حجابشان کرد، پس باید هر اداره ای ساعاتی را برای بحث های فرهنگی از جمله حجاب به آموزش افراد خود اختصاص دهد.

وی با بیان این که حجاب تا حد بسیار زیادی امنیت زن را د ر جامعه تامین می کند، اظهار داشت: افراد هوس ران می دانند که این چادر یک نه بزرگ به درخواست هوس آلود آنان می باشد، البته باید علاوه بر چادر رفتار و کردار زن نیز با وقار باشد تا امنیت او حفظ شود.

رحیمی در پایان در رابطه با نقش مهم حوزه علمیه در فرهنگ سازی حجاب و عفاف، گفت: حوزویان باید هم خود الگوی حجاب باشند و حجاب آنها برترین حجاب بوده و وقار آن ها بالاترین وقار باشد و با عمل افراد را دعوت نمایند و هم با کارهای کارشناسی و جلسات آموزشی در مدارس و ادارات و جلسات فرهنگی ، هیأت ها ، محافل قرآنی بتوانند جوانان را با فلسفه حجاب و عفاف آشنا سازند./939/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات