۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۱۰۵۴۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

نظارت و بازرسی در جامعه باید با جدیت انجام شود

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: مسأله بازرسی باید با شدت ادامه پیدا کند چراکه این موضوع سبب اصلاح دستگاه قضایی می شود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در جلسه با بازرسان ستاد صیانت از حقوق شهروندی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به اهمیت موضوع نظارت و بازرسی پرداخت و گفت: مسأله نظارت و بازرسی در عالم خلقت از جانب پروردگار تثبیت و شده است.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ عَلَیکمْ لَحافِظِینَ کراماً کاتِبِینَ یعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ»، ادامه  داد: خداوند می فرمایند: «عده ای مأمور کریم و کاتب را مکلف به نگهبانی از اعمال شما قرار دادیم، هر چه عمل می کنید می دانند»؛ بر اساس این آیه هر چند خداوند به تمام حرکات و سکنات ما اشرافیت دارد اما عده ای مأمور برای نوشتن و ثبت اعمال قرار داده و در روز قیامت براساس این، اعمال محاسبه می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اگر از لحاظ اجرایی به این موضوع نگاه کنیم، هم در زمان پیامبر (ص) و هم در زمان امیرالمؤمنان (ع)، این دستگاه های نظارتی وجود داشت؛ امام علی (ع) کاملاً یک دستگاه بازرسی داشتند، افرادی داشتند که از جاهای مختلف به کار دست‌اندرکاران و فرماندهان نظارت داشتند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: به تبعیت از این موضوع و اقتضاء زمان، اکنون در نظام ما هم دستگاه هایی وجود دارد که کار بازرسی و نظارت را انجام می دهند، که آیا افراد وظایفشان را به درستی انجام می دهند یا نه.

وی با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر انقلاب صراحتاً فرمودند: مسأله بازرسی باید با شدت ادامه پیدا کند چراکه این موضوع باعث اصلاح دستگاه قضایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: باید مسأله نظارت و بازرسی را کاملاً جدی بگیریم، اگر نظارت و بازرسی نباشد بشر به گونه ای است که اگر به انحراف هم کشیده  نشود، آرام آرام از وظیفه خود سست می شود و حساسیت خود را از دست می دهد؛ لذا نیاز است تیم و افرادی کار نظارت را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر سه موضوع انجام کار برای خدا، مسأله عفاف و حجاب و اجرای حق و حقوق مراجعه کنندگان به یک سازمان، گفت: این موضوعات شوخی بردار نیست و آبروی نظام و مملکت در همین ظواهری که با آن ها برخورد می کنیم، است.

وی تصریح کرد: عدالت و رفتار منصفانه هم خیلی مهم است، انسان باید حب و بغض و دیگر مسائل را در رفتارش در نظر بگیرد و خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: در حالی که عادلانه رفتار می کنیم، اغماض نکنیم؛ چرا که اغماض سبب بدبینی به نظام می شود.

امام جمعه ارومیه ناامید شدن مردم را ضرر خیلی بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: وقتی فرد متدینی در جایی وضعیت نامطلوبی می بینند از وضعیت موجود ناامید می شود، این خیلی گناه بزرگی است که ما هم خدای نا‌کرده بخاطر سستی سبب شویم این فضا تقویت شود./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات