۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۱۰۵۵۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری همایش عفاف و حجاب در امامزاده بی بی عصمت کوهبنان، برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی استان کرمان در مردادماه، اعزام کاروان پیاده روی زائران حرم رضوی از امامزاده سید عبدالله شهرستان جیرفت و بزرگداشت ۲۰ امامزاده شاخص استان کرمان همزمان با دهه کرامت از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان از برگزاری همایش بزرگ عفاف و حجاب ویژه بانوان این شهرستان در امام زاده بی بی عصمت(س) این شهرستان خبر داد.

وی گفت: این همایش سراسری با همکاری دفتر امام جمعه و فرمانداری شهرستان روز چهارشنبه 21 تیر ماه همراه با همایش پیاده روی از میدان شهدا شروع و به سمت امامزاده ادامه خواهد داشت.

مطیع دولت همچنین از راه اندازی خیمه معرفت در جوار امامزاده خبر داد و گفت: با حضور روحانیان مبلغ این خیمه ها طی ایام تابستان در غرفه های متعدد پاسخ گوی سوالات دینی و شرعی زائرین گرامی است.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های ترویج و تحکیم فرهنگ حجــاب و عفاف در جامعه امروز شامل بررسی نقش فقر فرهنگی، اقتصـادی و اجتماعی حجاب از اهداف مد نظر این همایش است، گفت: برگزاری چنین همایش ‌های می‌تواند در ایجاد انگیزه و نشر فرایض دینی و اخلاقی در جامعه مهم باشد.

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی استان کرمان در مردادماه امسال

حجت الاسلام مختار یعقوبی سرپرست اداره قرآنی اوقاف کرمان، باتشریح اهداف برنامه های جاری این اداره در چارت اداری سازمان اوقاف از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی استان کرمان طی مرداد ماه امسال در کرمان خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای سیاست های راهبردی سازمان اوقاف و گستردگی برنامه های معاونت فرهنگی اداره مستقل قرآنی در سطح ادارات اوقاف سراسر کشور راه اندازی شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه هدف از راه ‌اندازی این اداره قرآنی با ثبات‌ تر و تخصصی ‌تر شدن آموزش ‌ها و مسابقات قرآن در سطح استانها و اجرای مأموریت‌های قرآنی سازمان اوقاف است. تصریح کرد:  اداره قرآنی در واقع فرصتی جهت نخبه پروری ،تعامل با نخبه های قرآنی و حمایت از جامع قرآنی استان را فراهم می آورد.

سرپرست اداره قرآنی اوقاف کرمان به برگزاری مرحله استانی رقابتهای چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این رویدا به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی استان مرداد ماه سال جاری با رقابت 370 نفر برگزیده مرحله شهرستانی در سیرجان برگزار می شود.

وی همچنین از تشکیل کلاسهای مرحله ششم طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن خبر داد و افزود: علاقه مندان جهت حضور در کلاسهای این طرح می توانند به ادارات اوقاف سراسر استان مراجعه کنند.

اعزام کاروان پیاده روی زائران حرم رضوی از امامزاده سید عبدالله شهرستان جیرفت

حجت ‌الاسلام حمید بامری امام جمعه بخش جبالبارز جنوبی گفت: مراسم اعزام کاروان پیاده روی "منتظرن ظهور" از آستان امامزاده سید عبدالله بخش مردهک به مشهد مقدس امروز برگزار شد.

وی افزود: به همت 33 نفر از جوانان متدین این کاروان مسافت یک ‌هزار و 300 کیلومتری را به مدت یک ماه پیاده طی می‌کند تا در سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) در حرم رضوی حضور یابند.

حجت الاسلام بامری این حرکت فرهنگی را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پرداختن به کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: پیاده زیارت رفتن به سمت امام رضا (ع) علاوه بر اینکه در روایات تاکید شده ریشه طولانی در تاریخ دارد، و به ‌صورت خاص تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این سفر از سرما و گرما کسی رنج ببرد به فرموده امام جواد (ع)، خداوند این بدن را بر آتش جهنم حرام می‌کند و این ثمر و اثر این حرکت است.

بزرگداشت ۲۰ امامزاده شاخص استان کرمان همزمان با دهه کرامت

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل در ایام دهه کرامت برنامه های زیادی در استان اجرا می کند؛ اعلام کرد: امسال برای ۲۰ امامزاده شاخص بزرگداشت برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ها با اجرای قاریان بین المللی و کشوری، بیان سیره علمی و عملی امامزادگان، ارائه مقاله، تکریم از هیأت امنا و خادم، تکریم شهدای جوار امامزادگان و برگزاری مسابقات فرهنگی همراه است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه قرائت صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام را که خوب هم نهادینه شده، تأکید داریم در این دهه در بقاع متبرکه و در اوقات نماز پخش شود؛ برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه های قابل ذکر در دهه کرامت عنوان کرد.

وی اعزام جمعی از روحانیون از دفتر اعزام مبلغ قم به بقاع شاخص، تلاش برای برپایی خیمه های معرفت، سلسله مباحث نمایشگاهی «شمیم ولایت» در امامزادگان و... را نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده فهرست کرد و افزود: پخش مستند امامزادگان شاخص و یا مرتبط با امام رضا علیه السلام از صدا و سیمای مرکز استان نیز در دستور کار است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همکاری در برنامه های خدام آستان قدس رضوی در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: توزیع کتابچه «نگین هستی» همراه با مسابقه از دیگر برنامه های اوقاف در دهه کرامت است که تاکنون درخواست بیش از 10 هزار نسخه ای این کتابچه را داشتیم.

وی همچنین از آمادگی برای اعزام زائران بار اولی به حرم مطهر رضوی خبر داد و تصریح کرد: این برنامه برای نیازمندان و کسانی است که تا حالا مشرف نشدند و پیش بینی بیش از 250 تا 300 نفر را کردیم./303/9709/ب1

ارسال نظرات